Direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby, og kommersiell sjef Jan Erik Aalbu i NHF, under signeringen av den nye avtalen.
Direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby, og kommersiell sjef Jan Erik Aalbu i NHF, under signeringen av den nye avtalen.

Scandic blir hovedsponsor for nystartet landslag

Inngikk utvidet avtale med Norges Håndballforbund. 

Publisert Sist oppdatert

Scandic er en betydelig sponsor av norsk idrett, og kan se tilbake på et langvarig samarbeid med NHF. Mandag denne uka ble samarbeidet utvidet, da partene skrev under på en avtale som gjør Scandic til hovedsponsor for rullestollandslaget fra 1. januar 2024.

– Vi bruker sponsoratene våre til å fronte verdiene som er viktige for oss. Alle som ønsker å drive med idrett bør få drive med idrett, og for oss er det viktig å bruke påvirkningskraften vår til å skape en mer åpen og likestilt idrett for alle, sier direktør for marked, merkevare og kommunikasjon i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby i en pressemelding. 

Landslaget i rullestolhåndball ble etablert høsten 2022, og fikk en knallstart da de november samme året kjempet seg til bronsemedalje i et kombinert EM/VM. Også på klubbnivå er utviklingen positiv. Fem klubber tilbyr pr. i dag rullestolhåndball og ytterligere et lag er snart på plass.

Prosjektleder for inkludering i NHF, Eva Skei, er svært glad for sponsoratet, som hun sier vil gi et løft for både spillere og ledere rundt rullestollandslaget.

– Vi har ambisjoner om å bygge et landslag som kan delta og hevde seg i internasjonale turneringer og mesterskap. Målet må være at rullestolhåndball skal bli en del av Paralympics og at vi får delta der. Det er økende aktivitet internasjonalt, og både EHF og IHF er aktive i rekrutteringsarbeidet, sier hun.

Powered by Labrador CMS