JOBBER HARDT: Salgsdirektør Håvard Kleven har mye på gang i tiden som kommer. Målet om 150 millioner i omsetning om to år lever i beste velgående.

Passerte 100 millioner i omsetning i fjor. Neste mål: 150 millioner i 2025

Bikket over 90 000 gjestedøgn.

Publisert Sist oppdatert

– Det er første gang i familiens historie at v i passerte 100 millioner i omsetning. Alt ligger til rette for videre vekst. Det er mye spennende som skjer hos oss, sier Håvard Kleven til Hotellmagasinet.

38-åringen er salgsdirektør for Lindesnes Havhotell, Rosfjort Strandhotell i Lyngdal og det som skal være verdens største underjordiske restaurant, Under, med en Michelin-stjerne. Etter at familien Ubostad overtok Lindesnes Havhotell i 2013 har pilene pekt én vei; oppover!

Mange nye ting på gang

I fjor startet den tidligere aktive fotballspilleren fra Notodden arbeidet med å utvikle konsepter ved hotellene og restauranten. Kleven innrømmer at det er tøff kamp om gjestene, men at det jobbes hardt og målrettet. Og snart utvides salgsapparatet med en ansatt.

IDYLL: Lindenes Havhotell har fantastisk beliggenhet, og ligger bare et steinkast unna havet.

Hotellene ligger idyllisk plasserte mellom Kristiansand og Stavanger.

– Vi har utviklet oss sakte, men sikkert. Nye produkter, eventer og konsepter er på trappene, og vi er en hardtarbeidende og flott gjeng som har en klar strategi. En eier med større hjerte enn Ubostad skal du lete lenge etter, de er opptatt av at alle skal ha det bra. Jeg har stor tro på framtiden, sier Kleven.

Pusses opp for millioner

Rekordomsetningen i fjor var bare en av flere milepeler som ble satt. Hotellene bikket også over 90 000 gjestedøgn. Totalt tilbyr hotellene 220 rom og leiligheter.

TOPPSCORE: Restauranten Under har en Michelin-stjerne.

– Jeg har stor tro på at vi skal klare å øke belegget med 15-20 prosent for inneværende år. Neste store mål for er 150 millioner i omsetning i 2025. Det vil være en drøm, men det skal vi klare, sier en offensiv Kleven.

Hotellene pusses opp for noen millioner kroner, og arbeidet skal være klar til bruk ila våren. Kleven understreker at de øker satsingen mot business-segmentet, og at den underjordiske restauranten Under er en viktig del av dette. Konseptene skal igangsettes i løpet av kort tid.

– Vi skal lage mer bærekraftige måltider, tilby matkurs for bedrifter og masse annet, sier Håvard Kleven.

Powered by Labrador CMS