FEM KJAPPE MED:

I BOKS: Eivind Hjulstad er daglig leder for Citybox .
I BOKS: Eivind Hjulstad er daglig leder for Citybox .

Eivind Hjulstad

Citybox har i 2019 doblet antall hotellrom. Slik blir det både utfordringer og muligheter av. Han sender forøvrig en spesiell hilsen til alle stuepiker i hotellbransjen.

Publisert Sist oppdatert

1. Hva er du mest fornøyd med å ha gjort, eller fått til, yrkesmessig i 2019?

– Vi i Citybox har i år hatt tre hotellprosjekter som har gått samtidig og det jeg er mest fornøyd med er at vi har klart å gjennomføre de på en veldig god måte. Gjennom disse prosjektene har vi også doblet antall hotellrom. Det kan være mange utfordringer for et selskap i vekst, men jeg føler at vi har gjort de rette valgene for at selskapet kan fortsette den strategien det har for fremtiden. Samtidig som vi har jobbet med nye prosjekter har våre eksisterende hoteller levert fantastiske resultater. Det er utrolig motiverende!

2. Hvilke forventninger har du til 2020 i din bransje?

– Hotellbransjen er i enorm utvikling og jeg tror det blir ekstremt viktig å kunne følge med på dette i 2020. Vi lever i en tid hvor det kreves enda mer av hotelldriverne og gjestene forventer at vi henger med. Det kommer opp en generasjon som ser på hotellproduktet helt annerledes enn hva vi er vant til og det vil derfor være essensielt å kunne tilpasse seg de nye kravene som denne generasjonen kommer til å sette.

Jeg tror at vi for 2020 vil se en enda mer markant forskjell på de hotellproduktene som har klart å tilpasse seg og motsatt.

3.Hvilke arbeidsoppgaver er det du gleder deg mest til med det nye året?

– Det jeg gleder meg aller mest til å ta fatt på er den veksten selskapet allerede har satt i gang. Jeg ser også frem til at vi skal åpne vårt første hotell i utlandet i april, nærmere bestemt i Tallin. Vi har akkurat fått opp det første testrommet, og det ser veldig bra ut. Utover dette håper jeg at vi kan fortsette med å finne nye interessante prosjekter både i inn- og utland.

4.Gi en positiv hilsen til noen i hotellbransjen/restaurantbransjen som fortjener det.

– Det er mange som hadde fortjent en positiv hilsen, men jeg vil trekke frem alle stuepikene som rengjør rommene hver dag. Vi har noen fantastiske ansatte hos oss i Citybox, men jeg tenker også generelt på stuepikene rundt om på hotellene. Jeg håper at alle vi som er ledere i hotellbransjen kan sette av litt ekstra tid til å tenke igjennom dette og ikke minst fremheve den fantastiske jobben de gjør.

5.Hva bør hotellmagasinet.no skrive mer om i 2020?

– Det er mye interessant lesning i Hotellmagasinet i dag, men dersom jeg skal trekke frem noe som jeg personlig kunne tenkt meg så hadde det vært innovasjon og utvikling i hotellbransjen. Det hadde også vært gøy dersom en kunne hatt noe internasjonalt stoff på for eksempel nye og unike hotellprodukt.