FEM KJAPPE MED:

SJEF: Toril Flåskjer har fått jobben som direktør ved Grand-Hotel Oslo by Scandic på permanent basis.

Toril Flåskjer

Møt hun som har ansvaret med å forvalte av hotell-Norges viktigste skatter, Grand Hotel.

Publisert


1. Hva er du mest fornøyd med å ha gjort, eller fått til, yrkesmessig i 2019?

– Det er veldig hyggelig å ha fått utfordringen å lede Grand Hotel Oslo by Scandic på permanent basis. Den unike miksen av mennesker, kunst og kultur, kombinert med hotellets rike historie gjør dette veldig spennende. Grand Hotel Oslo by Scandic gikk i 2019 til topps i reiselivskåringen World Travel Awards i kategoriene Norways Leading Hotel og Norways Leading Business Hotel.

Vi har i 2019 ytterligere slipt den flotte diamanten Grand Hotel Oslo er gjennom et merkevareprosjekt og gjennom å oppgradere produktet Grand Hotel ytterligere. Vi har blant annet totalrenovert fasaden, fornyet restaurant Palmen, Eight Rooftop Bar og ikke minst en av våre mest ikoniske suiter som sto klar til årets Nobel, Nobelsuiten.

Også har vi Svanemerket Grand Hotel Oslo hvor driften foregår i en 145 år gammel bygning. Det er vi stolte av.

2. Hvilke forventninger har du til 2020 i din bransje?

– 2020 blir et spennende år. Oslo vil nok fortsatt være preget av den store tilbudsveksten som kom i 2019, slik at markedet fremdeles vil være utfordrende. Digitalisering av gjestereisen og de fleste andre områder vil fortsette i vår bransje i 2020. Det internasjonale markedet vil forhåpentlig fortsette å øke med en svak norsk krone og mange spennende tilbud under stadig utvikling. Det gjelder å være til stede på internasjonale digitale plattformer.

Vi som driver hotell må ha stor fokus på fornøyde medarbeidere og gjester i den transparente verden vi opererer i.

3. Hvilke arbeidsoppgaver er det du gleder deg mest til med det nye året?

– Jeg gleder meg til alt. Det kommer fra hjerte! Det er en fantastisk gjeng på Grand Hotel Oslo by Scandic, og det er en glede og komme på jobb hver dag. Jeg har også noen styreverv som gir inspirasjon.

4. Gi en positiv hilsen til noen i hotellbransjen/restaurantbransjen som fortjener det.

– Jeg vil gjerne gi en positiv hilsen til min leder, Distriktsdirektør i Scandic Oslo, Morten Malting. Han er en fantastisk leder. Åpen, inkluderende, «er på», støttende, tilgjengelig og ikke minst positiv og alltid i godt humør. Så vil jeg gjerne gi en positiv hilsen til min dyktige ledergruppe og alle medarbeiderne på Grand Hotel Oslo. En siste positiv hilsen til Ingunn Hofseth, CEO HSMAI Region Europe. Hun er en stayer og har gjort en imponerende jobb med å bygge opp HSMAI Europa og samle veldig mange på topp nivå i bransjen. Det nyter Norge godt av.

5. Hva bør hotellmagasinet.no skrive mer om i 2020?

Det er spennende å høre om nyheter og trender og gode historier og hotellhistorier som inspirerer.

Powered by Labrador CMS