Knallstart for hotellet med «best beliggenhet i Oslo»: – Vi har et enormt potensial
Over halvpartene av fjorårets gjester var utenlandske turister.
Det er umulig ikke å legge merke til «nykommer» Karl Johan Hotel. Her – bare et langskudd unna Stortinget, og med hotellkonkurrenter på alle sider, ligger hotellet med 157 rom, fire små styrerom og en konferansesal med plass til 40 personer.
– Vi har Oslos beste beliggenhet, enkelt og greit, sier hotelldirektør Camilla Lund Andersen, til Hotellmagasinet.
43-åringen et fyrverkeri av ei dame, og det oser energi, godt humør og et brennende engasjement lang vei.
Truffet planken med produktet
Det historiske bygget huset i sin tid et noe «slitent» Best Western-hotell, men har gjennomgått totalrenovering innvendig og utvendig. Bygget eies av Christian Ringnes og Eiendomsspar, mens Norlandia Hotel Group er ansvarlig for driften.
I august 2021 åpnet det firestjerners hotellet dørene igjen, og resultatene etter halvannet års drift er meget bra, skal vi tro Lund Andersen:
– Vi har bra belegg, og får utrolig mange gode tilbakemeldinger fra gjestene. Vi har truffet godt med produktet - og har så vidt startet på denne reisen. Potensialet er enormt. Vi har mye ugjort, sier hun.
Og smiler.
– Det er tre sentrale ting gjestene får hos oss; perfekt beliggenhet, god frokost og et herlig hotell. Markedet er villig til å betale for god kvalitet og beliggenhet. Jeg er ekstremt fornøyd med at vi har truffet så godt med strategien. Husk; vi er et nytt hotell å regne!
Bygget kultur
I fjor var over halvparten av våre gjester utenlandske turister. Og på Karl Johan Hotel får du frokost inkludert i romprisen.
– Åpen kjøkkenløsning, luftig frokostsal og gode råvarer har slått an, sier 43-åringen.
Hun er født og bosatt i Sarpsborg, og pendler inn til jobben i Oslo. Allerede som 16-åring startet hun å jobbe i hotellbransjen, og har opparbeidet seg bøtter med erfaring fra blant annet Quality Hotel Sarpsborg, The Well og Scandic Brennemoen. Hun har en bachelor i reiseliv fra BI i Trondheim.
– Jeg fikk tidlig smaken på bransjen, og har truffet godt med yrkesvalget. Jeg er hotellnerd, og elsker å reise og oppleve nye hoteller. På den måten henter jeg også inspirasjon som jeg kan ta med meg i den daglige jobben. Vi har en fantastisk stab på hotellet, og har siden oppstart lagt ned mye arbeid i å bygge en god kultur. Det har vi lykkes med, sier Camilla, som legger til at hun er svært aktiv i den daglige driften, og tar gjerne et tak i resepsjonen.