Skeikampen går nye veier for å rekruttere ansatte

Publisert Sist oppdatert

Skeikampen Resort legger nå opp til en mer offensiv satsing for å markedsføre destinasjonen som et attraktivt sted å jobbe på. Erfaringer så langt viser at man må mer aktivt ut i markedet for å hente kvalifisert arbeidskraft, også fra utlandet.

Skeikampen har derfor innledet et samarbeid med Eures (European Employment Services) som bistår med tilretteleggingsarbeid i forbindelse med rekruttering av utenlandsk arbeidskraft. I august deltok Skeikampen Resort på en jobbmesse i Sverige, Gävle,som var spesielt rettet mot turisme og fjelldestinasjoner.

Skeikampen Resort var eneste norske destinasjon/bedrift på messen som hadde totalt 1000 besøkende. Responsen fra arbeidssøkende svensker var helt overveldende, og resulterte i 150 konkrete søknader. Disse blir nå gjennomgått og aktuelle kandidater invitert til Skeikampen på en intervjuweekend i september.

Skeikampen Resort har allerede bestemt seg for å delta på ytterligere 2 jobbmesser i Sverige. På denne måten håper Skeikampen å stå bedre rustet bemanningsmessig når vintersesongen drar seg i gang i midten av november.

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS