Scandic gir 10% av rominntektene til Rosa Sløyfe Aksjonen

Publisert Sist oppdatert
- Brystkreft er den vanligste kreftformen blant kvinner i Norge og majoriteten av våre medarbeidere er kvinner. Derfor er det naturlig for oss å være med og bidra til forskning innenfor dette området, uttaler Geir Lundkvist.

Hotellkjeden Scandic vil gi 10% av rominntektene i løpet av oktober måned, til Rosa Sløyfe aksjonen.* På alle rom og i fellesområder, vil det henge plakater med informasjon om Rosa Sløyfe aksjonen. På baderommene er det informasjon om selvundersøkelse og i resepsjonene er det innsamlingsbøsser slik at gjestene selv kan bidra til å støtte Kreftforeningen ved å kjøpe en Rosa Sløyfe.

I tillegg til salgsdrivende aktiviteter vil alle Scandics 6 400 medarbeidere bære den Rosa Sløyfen på uniformen. Scandic støtter brystkreftsaken på Nordisk nivå, og er blant annet hovedpsonsor av Cancerforbundet i Sverige.

- Vårt engasjement i Rosa Sløyfe-aksjonen passer godt inn i Scandics totale samfunnsansvar. Vi har tross alt ”omtanke” som hovedverdi i hele selskapet, avslutter Lundkvist.

Rosa Sløyfe Aksjonen
I løpet av oktober måned vil mennesker i hele verden engasjere seg for å støtte brystkreftforskningen. 1 av 11 norske kvinner rammes av brystkreft i løpet av livet. Hvert år får over 2 500 norske kvinner brystkreft, og cirka 800 dør. Den Rosa Sløyfen er et internasjonalt symbol på kampen mot brystkreft. 43 land verden rundt setter fokus på brystkreft i oktober måned, der inntektene går til forskning. Målet med aksjonen er å sette fokus på brystkreft overfor bevilgende myndigheter og kvinner generelt, vise solidaritet med kvinner som er rammet av brystkreft, gjøre det internasjonale symbolet, den Rosa Sløyfen mer kjent.

*Gjelder bestillinger gjort i oktober måned, fredag til søndag, fra og meg 1. oktober og til og med 31.12.08
Thumbnail Image: