Norsk iskrembar på verdenstoppen

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Fredag ble franchisetakerne i den foreløpig eneste norske Ben&Jerry's-iskrembaren hedret for sin salgsinnsats. Dette er den Ben & Jerry's-baren som selger mest is i hele verden. 

Kjetil Motrøen og Henrik Hamre har drevet iskrembaren siden februar i år, og allerede har de gjort seg fortjent til selskapets egen pris. 

I løpet av de siste fem månedene har Ben & Jerry’s iskrembar på Paleet i Karl Johans gate solgt over 150 000 kuler med iskrem, noe som er best blant alle selskapets iskrembarer i hele verden. For den sterke innsatsen mottok franchisetakerne Kjetil Motrøen og Henrik Hamre Ben & Jerry’s egen ”Heck of a Year Award” sist fredag. Prisen ble delt ut av både norgessjefen, Alexander Throne-Holst og den internasjonale sjefen for selskapet, Jostein Solheim.

 

– Vi brukte god tid på å finne frem til riktige personer til å drive iskrembaren og finne riktig beliggenhet før Ben & Jerry’s endelig kom til Norge. Det er dette nøysommelige arbeidet vi ser resultatet av nå. Iskrembaren i Oslo har blitt den mestselgende i hele verden og utmerker seg i tillegg med enestående service og personale, sier Solheim i en pressemelding.

Han får støtte fra den norske sjefen for den kjente iskremprodusenten, Alexander Throne-Holst, som legger til at det ikke er noen spøk å jobbe i en iskrembar.

– Det er tøft å jobbe med å lage is. Man skal i tillegg alltid være blid og yte god service – selv når man har mange kunder. Kundeservicen man får i iskrembaren i Karl Johan gjør at man får den ultimale Ben & Jerry’s-opplevelsen, forteller Throne-Holst.

Spist av hver fjerde osloborger
For franchisetakerne Kjetil Motrøen og Henrik Hamre var møtet med Ben & Jerry’s en helt ny opplevelse og forteller at kundene er stolte over å kjøpe isen her.

– Når man har jobbet med iskrem i rundt 20 år har man hørt mange store ord om hvordan det er innad i Ben & Jerry’s. Dette er første gang store ord har blitt små for min del. For eksempel hørte jeg på forhånd at Ben & Jerry’s ikke har kunder, men fans – og det har de virkelig, sier Hamre.

Den enorme salgssuksessen tilsvarer ifølge de to at hver fjerde osloborger har spist en kule is fra Ben & Jerry’s. Prisen mener de er et tegn på at de har funnet oppskriften på både god is og suksess.

– Denne prisen betyr svært mye for oss og viser at vi har fått til det vi ville. Prisen er også kjempestas for våre ansatte. Vi har her fått til en topp logistikk og funnet et førsteklasses personale som yter god service i et lite lokale med mange folk, forteller Motrøen.

– Iskrem gjør deg glad
Jostein Solheim, som er sjef for det internasjonale Ben & Jerry’s, har selv jobbet med iskrem i rundt 16 år. Han synes selv etter så lang tid at det stadig er fascinerende å jobbe med disse produktene.

– Mennesker blir glade av iskrem. Det å ha muligheten til å gjøre folk glade med produktene våre gjør Ben & Jerry’s til noe mer enn bare iskrem. Fansen vår er også svært engasjerte i det vi driver med. I tillegg er morsomt å fortelle i selskaper at man jobber med iskrem – det blir fort en snakkis, sier Solheim.

– Man blir også fort den mest populære pappaen på skolen, legger Alexander Throne-Holst til.

– Jeg får ofte tegninger fra andre barn på skolen. Faktisk har jeg også fått tegninger fra unger som viser hvordan vi kan gjøre ting bedre hos oss, forteller han.

Teaser:

Fredag ble franchisetakerne i den foreløpig eneste norske Ben&Jerry's-iskrembaren hedret for sin salgsinnsats. Dette er den Ben & Jerry's-baren som selger mest is i hele verden. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Fv: Alexander Throne-Holst, Kjetil Motrøen, Jostein Solheim og Henrik Hamre.
Powered by Labrador CMS