Nespresso sponser Årets Hotelier
Nespresso skal samarbeide med Cornell Hotel Society Norway om kåringen av Årets Hotelier.
Årets Hotelier blir delt ut under banketten på Serviceforum ved norsk Hotellhøgskole i Stavanger den 15. mars. Prisen deles ut for å fremme resultatorientert og nytenkende lederskap blant fremgangsrike hotelldirektører, samt å fokusere på viktigheten av lederrollen i hotell-, restaurant- og reiselivsbedrifter.
Vinneren får sponset et to-ukers program for etterutdannelse ved Cornell University – School of Hotel Administration i USA, inkludert reise og opphold. The Cornell School of Hotel Administration regnes for å være verdens fremste lærested for "Hospitality Management”.
Utvikler hotell-løsninger
– Cornell University – School of Hotel Administration i USA samler alle de beste professorene i verden og er Rolls Roycen blant utdanningsinstitusjoner innen hotellfag. Vi ville ha en sponsor som sto i stil med utdanningen, og det har vi fått med Nespresso som gjennom kvalitet i alle ledd har tatt en unik pionerposisjon i det globale kapselkaffemarkedet, sier Kjersti Ringholm Ulstein, komiteansvarlig i Cornell Hotel Society Norway, i en pressemelding.
Nespresso går dermed inn og bidrar til at årets hotelldirektør får delta på det svært prestisjefulle og kostbare etterutdanningsprogrammet. I tillegg mottar de tre finalistene hver sin kaffemaskin fra Nespresso.
-Som hovedsponsor ønsker vi i Nespresso å støtte videreutdanning og utvikling i norsk hotellnæring, som er blitt en viktig arena for vår Grand Cru kvalitetskaffe. Stadig flere drikker Nespresso-kaffe privat eller på arbeidsplassen, og nå nøyer man seg heller ikke lenger med middels traktekaffe under et hotellopphold. Vi inngår derfor stadig avtaler med hoteller om å ta i bruk våre business-maskiner med eller uten betalingsløsninger, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.
Festspill og vinkelnere
Juryen under Årets Hotelier består av toppledere i alle de største hotellkjedene som Scandic Hotels, Thon Hotels, Rica Hotels, Radisson Blu og Nordic Choice Hotels. En hver står fritt til å nominere seg selv eller andre, før et uavhengig hodejegerselskap nominerer tre kandidater som alle må ha:
Relevant utdanning, minimum to års direktørerfaring, dokumenterte økonomiske resultater i form av utvikling og vekst og ha bemerket seg positivt innen service for eksempel gjennom utvikling av eget renommé.
- Vi ønsker å være med på å sikre høy kvalitet i norsk hotellnæring. Slik sett føyer dette samarbeidet seg inn i rekken av strategiske samarbeid der Nespresso jobber med kvalitetsbevisste aktører. Blant annet har vi vært med på å kåre de beste vinkelnerne i Norgesmesterskapet for sommelierer, og i år spiller vi på lag med Festspillene i Bergen som er kompromissløse i sine kvalitetskrav til scenekunsten, sier Kristen A. Hovland.
Fristen for mominasjon av kandidater er 20. januar. I fjor var det Nina Askvik, hotelldirektør på Radisson Blu Hotel Norge i Bergen, som ble kåret til Årets Hotelier.
