Lanserer opplevelsesbasert lojalitetsprogram

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Denne uken lanserer Global Hotel Alliance (GHA) offisielt GHA Discovery, et lojalitetsprogramsom strekker seg utover oppsamling av poeng, og som er fokusert på selve kjernen i reiselivet: unike opplevelser. 

 

Forretningsreisende kommer ofte i situasjoner der de må få tiden til å gå, ved lange opphold eller mellom møter. De får sjelden muligheten til å oppleve en destinasjon gjennom lokalbefolkningens øyne.

­Med GHA Discovery får medlemmer av First Hotels lojalitetsprogram First Member, og andre lojalitetsmedlemmer i GHA Discovery for eksempel muligheter til å oppleve livet som maharaja i India, utforske det berømte Viktualienmarkt i Munchen sammen med en sjefskokk, dra på cruise på Potomac-elven på en tidligere presidentyacht eller oppleve operaen i Beijing med backstage-tilgang mellom forretningsmøtene.

- Det er meget positivt for First Hotels, som den eneste skandinaviske hotellkjede, være en del av denne sterke og unike allianse, og kunne tilby våre First Members internasjonale reiseopplevelser som ikke er like lett tilgjengelig for allmennheten, sier Lennart Johansson, VP Commercial i First Hotels i en pressemelding. 

Det nye programmet GHA Discovery – det første lojalitetsprogrammet der uavhengige luksushotellkjeder samarbeider – er utformet for å levere belønning og opplevelsesbaserte bonuser på tvers av tolv velrenommerte hotellkjeder med til sammen nærmere 300 hoteller på verdensbasis, slik at en forretningsreise eller weekendtur kan bli en helt unik opplevelse. Med et høyere nivå av personlig service gir programmet også tilgang til mer enn 1000 eksepsjonelle Local Experiences – lokale opplevelser som er utformet av lokale hotellmedarbeidere for å gi eksklusiv tilgang til aktiviteter utenfor allfarvei uansett hvor i verden du er. Local Experiences varierer med medlemsnivået – jo høyere nivået er, jo mer eksklusiv er bonusen.

- GHA Discovery er basert på en filosofi om at belønning og autentiske lokale opplevelser – ikke bare oppsamlede poeng – dette er de virkelige bærebjelkene i et godt hotellojalitetsprogram, sier Chris Hartley, CEO i Global Hotel Alliance.

GHA, som er basert på flyselskapenes alliansemodell, er verdens største allianse av uavhengige hotellkjeder, og First Hotels er én av dem. GHA Discovery er resultatet av fem år med teknologisk utvikling, samarbeid, research og strategisk arbeid. Alle hotellkjedene i alliansen benytter samme bestillings- og kundedatabasesystem, slik at informasjon om gjestenes medlemskapsstatus og personlige preferanser er tilgjengelig på alle hotellene, uavhengig av hvilken kjede de tilhører.

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
First Hotels er som eneste skandinaviske hotellkjede,med på lojalitetsprogrammet GHA Discovery. Her fra Grims Grenka i Oslo. (Foto: Kristin Follerås)