Kreativt stunt fra Vulkan
Hotellkjeden Scandic promoterer sitt nyeste flaggskip "Vulkan" gjennom en dør-turné til noen av de kreative byråmiljøene i Norge.
Startskuddet til det som muligens kan være blant de største DM-kampanjene som har sett dagens lys i Norge, rent fysisk, gikk mandag 8. august. I løpet av en to-ukers periode vil ti av landets ledende kreative miljøer få besøk av en hotelldør i full størrelse. Oppgaven som følger med døra er: Gi design til døra, og få deres eget hotellrom.
Formålet med stuntet er å kommunisere at Scandics nyeste hotell tar mål av seg å være en naturlig møteplass for den kommersielle, kreative industrien i Oslo.
Ti av landets ledende miljøer er invitert i prosjektet.
- På den ene siden bruker vi denne anledningen til å gjøre stas på miljøer som på ulike måter inspirerer oss, og som også representerer det ypperste av norsk, kommersiell kreativitet. På den andre siden benytter vi anledningen til å kommunisere til disse miljøene at vi vil ha dem her, og at vi tror de kommer til å trives her, forteller rådgiver Tine Birkeland i Concept Communication, som er ansvarlige for kampanjen.
Energiklasse A
Scandic Vulkan åpner dørene i midten av september, og blir Scandic-kjedens nyeste og mest innovative hotell, med en beliggenhet nær Akerselva på samme område som Bellona, med Mathallen, Dansens Hus og Westerdals School of Communication som naboer.
Niels Torp har tegnet hotellet, hvor det legges til rette for at både reklamefolk, designere, artister, studenter og andre skal bruke det døgnet rundt; ikke bare bo der. Det blir landets første hotell i energiklasse A.
Vulkan-området strekker seg fra Brenneriveien til Arkitekthøyskolen mellom St.Hanshaugen og Grünerløkka. Området bygges ut av Aspelin Ramm Eiendom og Anton B. Nilsen. Lenge har det vært et av byens tristeste områder, men nå er det på god vei til å bli en av de mest interessante, nye bydelene. Området skal romme 60000 kvadratmeter med butikker, næringsvirksomhet og boliger.
