
Haugen fikk Umoe-pris
Kjede-kongen Umoe Restaurants har kåret Haugen-Gruppen Storkjøkken til årets leverandør.
Haugen-Gruppen AS fikk utmerkelsen under kategorien «mat».
Slik lyder juryens begrunnelse:
«Haugen-Gruppen AS er aktiv mot kjedene og viser et sterkt engasjement i samarbeidet. De er tett på mattrender og har solid kompetanse og evne til å formidle dette mot de ulike kjedene. De representerer et bredt sortiment, produkter av høy kvalitet og viser sterk vilje til å skape innovasjon. Haugen-Gruppen AS har god innsikt i våre ulike kjeders behov og kommer med forslag på produkter, matretter og løsninger som gir oss og våre kunder merverdi.»
- Juryens begrunnelse er svært gledelig for oss, ettersom den er helt i tråd med Haugen-Gruppens verdier, sier brand manager Jørgen Peterson i Haugen-Gruppen.
Nyansatt
Peterson er nyansatt i Haugen-Gruppen og fikk dermed en flying start i sin nye jobb. Peterson kommer fra Sodexo, og begynte som Haugen-Gruppen Storkjøkkens nye Brand Manager nå i desember.
Han vil ha ansvar for en rekke av selskapets merkenavn, som Corona Extra, Twinings, Heinz, El Paradiso, Mission og TABASCO.
Fire milliarder
Umoe Restaurants AS står bak kjente merkevarer og konsepter som Peppes Pizza, TGI Friday's, Burger King og Starbucks i Norge.
Selskapet forventer en omsetning på fire milliarder i 2013. Umoe Restaurants AS har 7000 ansatte.