Glassbjørnen – nå også til reiselivsbedrifter

Publisert Sist oppdatert

Prisstatuetten er laget av kunstneren Nico Widerberg. Foto: Thomas Widerberg.

Ideen bak Glassbjørnen er å synliggjøre gode miljøtiltak og inspirere til videre miljøsatsing. Det er GRIP – stiftelsen for bærekraftig produksjon og forbruk, som står bak prisen og den blir delt ut i tilknytning til miljøkonferansen GRIP forum 11. mai 2006.

Kategorien for reiseliv er opprettet for å synliggjøre hvordan en aktiv og troverdig miljøprofil kan stimulere reiselivsbedrifter til å utvikle en lønnsom kvalitetsturisme med respekt for naturen og det sosiale og kulturelle miljøet. Prisen kan gis til alle typer bedrifter innen reiselivsnæringene og Lone Lamark rådgiver i GRIP, oppfordrer reiselivsbedrifter som har gjort en ekstraordinær miljøinnsats til å bli med i konkurransen om Glassbjørnen. Det legges vekt på at bedriften også synliggjør miljøprofilen i markedsførings- og salgsarbeidet.

Søknadsfristen er 20. mars og foruten reiseliv er prisen delt inn i kategoriene: Produkt (inkludert miljøteknologi), Innkjøp, Kildesortering og Åpen klasse. I tillegg blir det vurdert om det skal deles ut en hederspris.

Det er gratis å melde seg på og den enkelte virksomheten sender selv inn sin søknad. Søknadsskjemaer og mer informasjon om de ulike priskategoriene er lagt ut på www.glassbjornen.no.
(Kilde: GRIP)

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS