Fornøyde og lojale Rica-gjester
Rica Hotels har de mest fornøyde og lojale gjestene i hotellbransjen, ifølge undersøkelsen Norsk Kundebarometer.
De siste to årene har Rica Hotels scoret stadig høyere i Norsk Kundebarometers årlige undersøkelse.
- Vi er igjen best i bransjen på tilfredshet og lojalitet. Dette viser at markedet setter pris på vår generelle utvikling på kvalitet, både hva angår produkt og vertskapsrollen våre medarbeidere utøver, sier kommersiell direktør i Rica Hotels, Pål Semb-Johansson i en pressemelding.
Undersøkelsen harmoniserer godt med Rica Hotels' egne interne undersøkelser samt eksterne kåringer. Tidligere i år kåret Tripadvisor.com Rica Park Hotel i Stavanger til Norges beste hotell foran Rica Nidelven Hotel. Rica Ishavshotel fikk en sterk femteplass i kåringen som blir gjort av hotellgjestene selv.
Norsk Kundebarometer er en årlig, stor undersøkelse i regi av Handelshøyskolen BI for å avdekke relasjoner mellom kunder og leverandører. Rica scorer også høyest når det gjelder lojalitet, som Semb-Johansson mener er spesielt viktig.
- Fornøyde gjester kommer tilbake, og ingenting gleder oss mer enn gjester som vender tilbake gang etter gang, sier han.
Rica Hotels lever etter mottoet «Det Gode Vertskapet», og selv om service og medarbeiderne er den viktigste ressursen, har hotellkjeden de siste to årene også investert tungt i nye hotellprosjekter.
– Vi har åpnet flere nye prestisjetunge hoteller som våre gjester har tatt svært godt i mot. Dessuten jobber vi knallhardt hver dag med å levere både servicen og komforten våre gjester forventer og fortjener, sier Semb-Johansson. Med nye hoteller som Rica Hotel G20 i Oslo, Rica Airport Hotel ved Stavanger Sola, Rica Bakklandet Hotel i Trondheim, Rica Rock City Hotel i Namsos og siste tilskudd på stammen, Rica Hotel Narvik, satser Rica Hotels offensivt i en bransje preget av sterk konkurranse.
