Carlson Rezidor og Baker Hansen til topps
Juryen for Årets Serviceløft 2012 har talt. Hotell-gruppen Carlson Rezidor og bakeri-sjefen Annette Julie Qvist hos Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo gikk til topps i to kategorier hver.
Totalt ble det kåret 9 service-vinnere under HSMAI-dagen på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo tirsdag kveld.
Årets Serviceløft 2012 ble arrangert for fjerde gang. Service-konkurransen i 9 ulike kategorier er i regi av reiselivsorganisasjonen HSMAI, men er åpen for alle bransjer og markeder i Norge.
Tidligere har Flytoget, Via Travel og Vinmonopolet vunnet hovedprisen. Denne gangen var det hotellselskapet Carlson Rezidor som stakk av med hovedprisen, nemlig Service-veiviseren 2012.
Juryleder Lasse Gimnes ble svært imponert over servicearbeidet som er lagt ned hos Carlson Rezidor gjennom en årrekke.
-Carlson Rezidor har jobbet systematisk med sitt servicekonsept siden 1995. Imponerende og solid jobbing med sine medarbeidere – og som ikke minst har skapt fornøyde kunder. Servicen har fått topp prioritet, sier juryleder Lasse Gimnes i en pressemelding.
- Ener innen service
Juryen skriver følgende om Carlson Rezidor som vant hovedprisen: «En ener innen service – og som tar faglig utvikling, oppdatering og systematikk over tid på alvor. Siden 1995 har Carlson Rezidor stolt på sitt «Yes I Can»-konsept og i 2011 utvidet konseptet til å gjeldePark Inn by Radisson. Her har ansatte fått muligheten til å utvikle seg – som igjen har skapt positive opplevelser for gjestene. Og service-konseptet har så definitivt ikke blitt noen døgnflue. Stadig utvikling av kompetanse og krav, har skapt en kontinuerlig positiv prosess som har resultert i en solid utvikling av tilfredshet hos kunden. Stikkordene har vært positive, vennlige, levende og ukompliserte. Carlson Rezidor er en ledestjerne innen service – uansett bransje. HSMAI gratulerer!».
Carlson Rezidor stakk ikke bare av med hovedprisen Service-veiviseren 2012. Hotell-selskapet vant også prisen for Medarbeiderutvikling. Kategorien Rom og Systemer ble vunnet av Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo. Daglig leder Annette Julie Qvist hos samme Baker Hansen fikk HSMAIs hederspris for service av beste klasse som ble delt ut for første gang.
Klagebehandling
Kategorien kommunikasjon ble vunnet av RiksTV, mens Oliviers & Co vant klassen for Kundeopplæring. Clarion Hotel Stavanger gikk helt til topps i kategorien Klagebehandling, FotoVideo vant kategorien Tjenesteutvikling, mens Brasserie France ble best innen kategorien Kundebehandling.
Følgende personer satt i juryen: Head of consumer support i Kredinor Trine Lise Ness Grimstad, grynder og blogger Astrid Valen-Utvik, executive officer i The Thief Marcus Majewski, direktør i Hafslund Kundesenter Christina Endresen, grynder og blogger hos Cecilie TS AS Cecilie Thunem-Saanum, kreativ leder i MerEvent Bård Stokke, eier og daglig leder i Kulinariske Steder Silvia Jøhl Fartum, adm. dir. i Akerrestauranter AS Helene Skjenneberg, informasjonssjef i Oslo Taxi Lars Dolva og HSMAI student Andreas Feiring.
Administrerende direktør Ingunn Hofseth i arrangør-organisasjonen HSMAI var svært fornøyd med bidrag og vinnere i årets utgave av service-konkurransen.
-Juryen vurderte mange bidrag med høy kvalitet. Det var tett konkurranse innen samtlige kategorier. Det virker som norske selskaper og organisasjoner prioriterer kvalitet i langt høyere grad enn tidligere. Mye positivt er på gang, sier Ingunn Hofseth.
