Denne kjeden er mest pop i Norden

2.450 nordiske gjester har svart: De foretrekker Scandic.

Publisert Sist oppdatert

Scandic tar førsteplassen i den årlige BDRC-undersøkelsen der over 2.450 gjester har vurdert ulike hotellvaremerker. Scandic kommer best ut av de nordiske hotellkjedene etter at gjestene svarte på spørsmål om blant annet merkevarekjennskap og hvorvidt en kjede kan anbefales overfor venner, skriver Scandic i en pressemelding.

Kundeundersøkelsen Hotel Guest Survey utføres årlig av det britiske analyseselskapet BDRC Continental. Undersøkelsen utføres i over 60 land over hele verden.

- Det er en stor fjær i hatten for oss. Det er morsomt å se at det harde arbeidet vi legger ned for våre gjester blir belønnet, sier konsernsjef Fransk Fiskers i Scandic.

Han nevner omfattende renoveringer, ekspressmøter og utsjekking via mobilen som tiltak som er tatt godt i mot av gjestene.

Mellon 2012 og 2014 renoverer Scandic 40 av sine svenske hoteller til en prisramme på 1,5 milliarder svenske kroner.

I Norge kjøpte kjeden nylig Rica Hotels, og i høst innleder Scandic et eksklusivt samarbeid med den britiske kokken Jamie Oliver.