Prisdryss fra HSMAI
(Foto: Camilla Bergan.)

Prisdryss fra HSMAI

Året er aldri skikkelig i gang før HSMAI har delt ut priser til flinke bransjefolk. Sjekk hvem de mener har levert og prestert «det lille ekstra» i 2018 her.

Tirsdag var reiselivs- og eventbransjen samlet på Meet Ullevaal i Oslo, for å feire de fremste utøverne i sine grener, alt under kyndig ledelse av Katarina Flatland, som er kjent fra utallige TV-opptredener.

– Som vanlig har prisvinnerne overgått alles forventninger denne gangen, og jeg tror trygt jeg kan snakke for alle, når jeg sier at bransjen er svært takknemlig for at vi har folk som driver utviklingen videre, sier HSMAI Region Europes administrerende direktør Ingunn Hofseth.

Blant de fremste prisvinnerne finner vi:

  • Årets Hoteliér 2018: Laila Aarstrand, General Manager på Støtvig Hotel
  • Årets Unge Hoteliér 2018: Zohra Palani, hotelldirektør på Thon Hotel Ullevaal Stadion
  • Årets Unge Leder i Reisebransjen: Jørgen Holte fra Radisson Hotel Group
  • Årets Reiselivsmarkedsfører: Scandic Hotels
  • HSMAIs Ærespris 2018: Bjørn Kjos, grunnlegger av og konsernsjef i Norwegian

NB: Samtlige priser finner du på denne linken.

Årets Unge Hotelier

UNG LEDER: Zohra Palani er Årets Unge Hotelier. Foto: Camilla Bergan.

Hotelldirektør Zohra Palani fikk prisen Årets Unge Hotelier under HSMAI Awards.

Til daglig jobber hun som direktør ved Thon Hotel Ullevaal Stadion.

– Jeg er stolt, og takknemlig over å motta denne prestisjefylte prisen som betyr så mye for meg, særlig med tanke på min bakgrunn som flykningbarn uten noe videre utdanning. Jeg begynte på bar bakke og har tatt den lærerike veien ved å jobbe fra gulvet og videre opp på karrierestigen til hotelldirektørstillingen jeg har i dag, sier Palani.

Tidligere har Zohra Palani blant annet jobbet som hotellsjef ved Thon Hotel Rosenkrantz Oslo.

– Dette er en bekreftelse for meg at mine verdier om å jobbe hardt og aldri gi opp fører frem. Det er også noe jeg tar med meg i min lederrolle og privat til mine barn; om at ingenting er umulig så lenge man tror på seg selv og er villig til å jobbe hardt, sier hotelldirektøren.

Storeslem fra Scandic

Scandic stakk av med hele tre gull samt kveldens gjeveste pris, Ferdaprisen: Årets Reiselivsmarkedsfører.

I tillegg til å ta hjem prisen Årets Reiselivsmarkedsfører, vant Scandic gull i kategorien Sosialt Ansvar, Reklamefilm Online Medier og Beste Destinasjonsutviklings-event.

– Jeg er så stolt av hele Scandic-laget. Og jeg blir så glad når de ansatte blir anerkjent for den fantastiske innsatsen de legger ned for våre gjester og for lokalmiljøene hver dag, sier Svein Arild Steen-Mevold, adm. dir. Scandic Hotels Norge.

GLEDE: Scandic hadde god grunn til å juble. Foto: Camilla Bergan.
Til toppen