Konferansefortrinn i glass
– Ja, dette er et stort konkurransefortrinn sier eier av Klækken Hotell, Else Karine P. Carlsen, og peker utover den vakre plassen foran Hadeland Glassverk. Vi legger gjerne inn en tur hit for våre gjester, og det er et populært tiltak. Her kan vi tilby en ekstra opplevelse i løpet av oppholdet. Samarbeide med Glassverket er viktig, og konferansekundene ønsker gjerne å besøke severdigheten mens de er hos oss.
Det lille ekstra
|
Hotelleier Else Karine P. Carlsen og hotellsjef Ole Gunnar Borlaug ved Klækken hotell sender gjerne konferansekundene til Hadeland Glassverk. |
– Dessuten er Hadeland Glassverk veldig flinke på å informere oss om arrangementer og aktiviteter de har i løpet av året, sier hotelleieren. Hotellet får brosjyrer og annet informasjonsmateriell fra glassverket, og den oppfølgingen er de veldig godt fornøyd med.
– Det er spesielt populært med besøk på Glassverket i tiden før jul, da har de juleutstilling og forskjellige juletilbud og det er mange som benytter anledningen til å kjøpe julegaver når de først er på disse trakter, sier hun.
Aktiv bruker
På Klækken dekker de helst med glass fra naboen. De har både dekktallerkener og glass til spisesalen som kommer fra Hadeland. Til de riktig eksklusive middagene dekkes det med serien ”Sentimento”, da blir det store lekre rødvinsglass til de beste vinene.
– Det er naturlig for oss og ta i bruk glass og annet som er produsert her på Hadeland, sier hotellsjef Ole Gunnar Borlaug. Han nevner spesielt hvor flotte bankettbordene ble til jul, men høye glasslysestaker, små telysholdere, engler og blomsterskåler i frostet glass. Alt fra Hadeland Glassverk.
– Mye av utsmykningen og det vi for øvrig pynter med på hotellet kommer også fra glassverket, slik som vaser, glass og karafler, men vi har god plass til mer, sier han. Med et aldri så lite blikk bort på glassverkets salgssjef.
Fruktbart samarbeid
– Vi samarbeider med hotellene her på Hadeland, forteller Pål Anders Sveen, salgssjef på Hadeland Glassverk. Han påpeker den gjensideige nytten bedriftene har av hverandre. Hotellene kan tilby sine konferansekunder spesialtilpassede og tilrettelagte omvisninger på glassverket. De på sin side får gjester til glassverket på andre tider av året enn høysesong. For det er jo ofte slik at høysesong for konferansehoteller er omvendt proporsjonal med høysesong for severdigheter.