Verdens mest solgte premium gin med nytt design

Publisert Sist oppdatert
Den nye satsingen vil blant annet komme til uttrykk gjennom en ny global kampanje som er kalt ”Forever London”. Gjennom sitt nye flaskedesign og kommunikasjonskonsept ønsker Beefeater å fremheve ginens tradisjonsrike røtter i London i nåtidens vinkling.

- Beefeater er den eneste internasjonale premium Ginen destillert i London og ønsker med dette å tydeliggjøre dens opphav. Yeoman Wardner er vektermannen som pryder flasken, og han har også fått en oppgradering i sin posering. Man kan også skimte London skyline med en fremtredende ”Tower bridge” gjennom flasken. Man har valgt å satse på et mer premium omslag, for å forsterke produktets kvalitet og kommunisere dens energi og stolthet gjennom fremtredende forpakning, sier David Moir som er produktsjef for Beefeater i Brand Partners.

Design som fremhever London

Flasken har fått en mer firkantet design med en tydeligere utforming, logoen har fått en klarere og dypere rødfarge og vil med dette forbedre dens synlighet i og utenfor handel. Falsken har fått gravert inn teksten ”Made in London” og det blir fremtredende på sidene til flasken, dette lar seg gjøre siden man har gått tilbake til fremstilling av flasker i tungt glass.

Kampanjen ”Forever London” bygger på produktets sterke assosiasjoner til London som en visuell representasjon av både Beefeaters tradisjon og opphav i samtidens London.

- På kommunikasjonsmaterialet ser man et collage fra et globalt gjenkjennelige London ikoner; mote, røde London busser, ”The house of Parlement”, svarte taxi biler, røde telefonkiosker og selveste London barna. Alle modeller er spesielt utpekte fra gatene i London, sier Chivas Brothers Internasjonale markedsdirektør Martin Riley.

David Moir forteller at populariteten rundt et internasjonalt produkt som Beefeater Gin med et salg på nærmere 30 millioner 0,7 liter flasker, trengte et mer friskt og sofistikert utseende for å kunne tilpasse seg sine kunder.

- Den nye globale kampanjen har blitt utviklet for å underbygge produktets mest betydningsfulle markeder som Spania og USA, men kampanjen kommer til å være synlig i bransjemagasiner i Norge, sier produktsjef for Beefeater Gin i Norge, David Moir.
Thumbnail Image: