Mer sukkerfritt
![]() |
Kommunikasjonsdirektør Stein Rømmerud i Coca-Cola Drikker AS kan glede seg over enorm interesse for den sukkerfrie nyheten Fanta Free. |
- Fanta Free er et svar på forbrukernes ønsker om et bredere utvalg sukkerfrie drikker. Den norske forbrukeren blir mer og mer opptatt av helse og sunnhet, og internasjonale salgstall tyder på at denne kategorien vil vokse markant, sier Stein Rømmerud, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Drikker AS.
- Markedet for lettbrus er i dag dominert av produkter med colasmak, mens det finnes begrenset med alternativer innenfor de andre smakssegmentene. Med lanseringen av Fanta Free økes det sukkerfrie utvalget i det norske markedet. Våre undersøkelser viser at dette er viktig både for de som i dag drikker sukkerfritt, og for de som foretrekker brus med sukker, sier Stein Rømmerud.
Målgruppen for Fanta Free Orange og Fanta Free Pineapple Grapefruit er yngre mellom 15 og 29, og Rømmerud tror selskapet har utviklet et produkt som vil falle i smak hos denne målgruppen.
- Begge variantene er resultatet av nitid forbrukertesting mot unge forbrukere. Vi vet at smak er en utfordring på sukkerfrie produkter og at norske forbrukere har andre smakspreferanser enn svensker og dansker. Derfor smaker Fanta Free annerledes i Norge enn i Sverige og Danmark, sier Rømmerud.