Satser på tydeligere kommunikasjon
Den nye markedssjefen i Scandic Hotels, Tine Birkeland, vil være en pådriver for en mer helhetlig kommunikasjon og et tydeligere budskap.
Tine Birkeland begynte som markedssjef i Scandic Hotels den første mars. Hun blir dermed hovedansvarlig for all markedsføring av Scandic-kjedens 21 hoteller i Norge.
–Jeg er ambisiøs på vegne av Scandic, og jeg skal jobbe hardt for å nå våre mål om enda sterkere posisjon i Norge. Vi skal tørre å være utradisjonelle og innovative i vår strategiske og kommunikative valg fremover, samtidig som vi definitivt skal være mer tilstede online og i forkant av den digitale utviklingen, sier Tine Birkeland som akkurat har inntatt Scandic sitt hovedkontor på Sjølyst.
Birkeland har erfaring fra ulike byråer som Rezer AS og Ashley Booth Design, og har de siste seks årene jobbet som konsulent og rådgiver i Concept Communication. Der arbeidet hun mye med åpningen av Scandic Vulkan i Oslo. Åpningen var så vellykket at Scandic og teamet som bisto nylig ble hedret med gull i reiselivsbransjens Oscar; HSMAI Adrian Award samt Ferdaprisen i 2011.
–For å nå våre høye mål er godt samarbeid helt avgjørende. Jeg kommer til å være en pådriver for en mer helhetlig kommunikasjon og for et tydeligere budskap. For å få til det må interne krefter, byråer og kanaler spille sammen og jobbe mer integrert for å lykkes. Kunder, partnere og konkurrenter skal få merke en forskjell, lover Birkeland.
De siste årene har Scandic vokst kraftig og økt sin hotellportefølje, og har store planer fremover på det norske markedet. I sommer åpner et flunkende nytt hotell på Bystranda i Kristiansand, og neste år står Nordens største hotell og konferanseanlegg klart på Lerkendal i Trondheim. I tillegg åpner Scandic et nytt og spennende hotell i Stavanger, Scandic Stavanger City.
–Hotellbransjen har et forbedringspotensiale når det gjelder å basere avgjørelser i enda større grad på faktakunnskap om hva kundene ønsker. I Scandic skal vi vite hva som driver våre kunder basert på kunnskap og analyse, og så skal vi levere på det. Tine passer ypperlig inn i det videre arbeidet med sin erfaring og kompetanse, og samtidig er hun et friskt pust som ikke er redd for å stikke seg frem litt. Det trenger både Scandic og hotellbransjen, sier salgs- og markedsdirektør Axel Huus i Scandic.
