På hotellet

Publisert Sist oppdatert

Hva legger deres hotellkjede i begrepet komfort?  

- Hos oss i Rica Hotels betyr gjestens tilbakemeldinger, ønsker og behov alt for vår vektlegging og utvikling av komforten for våre gjester. En god seng med god fjæringskomfort, en stor nok arbeidsplass, en god hvilestol, riktig belysning på rommene, et funksjonelt bad, et godt TV tilbud, enkel internettaksess fra værelset, en effektiv resepsjon, en rikholdig frokost kombinert med god service gjennom det gode vertskapet og vi har oppsummert hva vi legger i komfort.

 

Ber gjestene ofte om rom med ekstra komfort ved booking?

- Den enkelte gjest ber om ulike sider som er viktig for ham/henne varierende etter motiv til besøket hos oss. Noen ganger er det roligste rommet mot bakgården som er viktigst, mens andre ganger er det behovet for en liten møteplass på værelset som er viktigst. For å øke komforten for våre gjester har vi derfor ulike romtyper for å tilfredsstille kundens ulike behov og ønsker. Felles for de fleste komfortkrav i dag er effektiv resepsjon, hjelpsomhet, god frokost og personlig service. 


Hva legger deres kjede vekt på ved valg av interiør i et hotell?

- Det er ulike faktorer som er vektlegges. Hotellets profil, historie og miljø og generelle tema er bakteppe før det konsept vi ønsker å få til. Deretter vil våre krav til fargeharmoni, materialkvalitet m.h.t. slitestyrke, rengjøringsmuligheter, naturmaterialer, allergivennlighet, brannsikkerhet mm. vektlegges. Design og harmoni mellom alle de ulike elementene avrunder og binder sammen det uttrykket som blir valgt sammenholdt med de forannevnte elementene.

 

Hvor bundet opp er dere i en kjede-profil ved valg av interiør?

- Rica Hotels styrer interiørvalgene sentralt hvor vi også har opparbeidet størst kompetanse. Sentralt har vi også inngått noen rammeavtaler som styrer deler av komfort og interiørleveransene til våre hoteller. Vi nevner her senger, harde gulv og teppegulv, TV, Internett minibar etc. Når det gjelder design og profil på hvert enkelt hotell og produkt blir dette tilpasset og bestemt unikt på hvert produkt, men tilpasset de tidligere nevnte faktorer til historie, lokale forhold, temaer, etc.

 

 

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS