Fikk sparken etter «Basil Fawlty»-utbrudd

Kundene hadde ikke rett, mente hotelldirektøren. Hun tok feil.

Publisert Sist oppdatert

Sosiale medier fremmer ærlige tilbakemeldinger fra kunder. At det kan være smart å spare på kruttet overfor de samme kundene, er denne historien fra Skottland er et godt eksempel på.

Der fikk direktøren ved The Georgian House Hotel i Glasgow fikk sparken etter flere utbrudd verdig «Hotell i særklasse»-Basil, skriver The Telegraph.

Da en misfornøyd gjest benyttet nettjenesten Trip Advisor til å klage på at han kom til stengt dør og måtte vente en time på at hotelldirektøren skulle dukke opp, sprakk det for direktøren som skrev følgende kommentar.

«Ærlig talt, hva forventer du? Hvis du betaler lite, får du lite. Vi er et budsjetthotell. Skjerp deg».

Da en annen gjest ga hotellet én stjerne på Trip Advisor og utdypet med å skrive at han bare ville dratt tilbake om «wild horses from hell dragged med there», fikk han følgende svar: «Takk for pengene, «sucker». La køen av idioter vokse!».

Eier av The Georgian House, Elizabeth Morris, bekrefter overfor avisen at et medlem av staben har fått sparken grunnet utilbørlig oppførsel i en periode rundt juletider i fjor. Hotellet har nå beklaget overfor gjester ved hotellet i denne perioden. 

På tripadvisor.com får hotellet tre av fem stjerner og 56 prosent positive tilbakemeldinger.

 

Powered by Labrador CMS