Lanserer «eatertainment» for horeca

Haugen-Gruppen foodservice satser på smaksrike konsepter.

Publisert Sist oppdatert

Salomon Crispy Hot Kicks, er den nye trendy forretten i Haugen-Gruppens nye «eatertainment»-konsept. Det er basert på flere dyptgående undersøkelser og tester blant flere restaurantkjeder (blant annet i det tyske horecamarkedet). Prinsippet er å utfordre gjestene og skape en sosial felles aktivitet rundt bordet.

Noen gjester utfordres til å spise den sterkeste varianten, mens andre liker den mildeste og søte varianten ettersom de foretrekker mild mat. Med Crispy Hot Kicks konseptet kan de teste hvor mye de faktisk tåler med en mer «underholdende» forrett, heter det i en pressemelding.

Crispy Hot Kicks kan serveres på medfølgende tallerken-underlag som leder deg frem til «brannslukkeren» (Fire Fighter) hvis gjesten spiser seg helt til den «hotteste varianten». For restauranten bidrar dette med økte transaksjonsbidrag per gjest og øker omsetningen.

«Dette er en ny måte å selge matretter, med kommunikasjon som skaper moro for gjestene. I tillegg kan det brukes mer tradisjonelle matretter som tilbehør på salat, spyd og fyll i sandwich og wraps», skriver Haugen-Gruppen.

1. september lanseres Salomon Crispy hot kicks for hele markedet i Norge.

Mer Stevia

Haugen-Gruppen lanserer også nyhet innen søtningsmiddel-kategorien denne høsten. Flytende Green Canderel Stevia lanseres nå i praktisk 160 ml forpakning. Produktet inneholder flytende stevia som er basert på naturlige Steviaglykosider. Produktet kommer i forpakning med flip top som lukker flasken.

Tex Mex

Haugen-Gruppen utvikler også kategorien Tex Mex ytterligere ved å lansere to nye produkter, fersk maistortilla fra Mission og Spicy Guacamole fra produsenten Casa California. Myk maistortilla 15 cm i diameter, har en myk konsistens som gjør produktet lette å jobbe med. Det kan rulles til klassiske retter. En nyhet også for glutenallergikere, siden produktet er laget på mais og ikke inneholder hvete.

Produktet brukes til forretter/hovedretter, eller la gjestene fylle selv og servere et utvalg av fyll. Mission er leverandør av dette produktet til blant annet mye omtalte Wahaca, et av de mest trendsettende restaurantkonsepter på verdensbasis.

Spicy Guacamole er et produkt for restauranter, kantiner, cafeer som har fokus på god mat og vil tilføre nye friske smaksopplevelser. Det laget på solmodne Hass-avokadoer. Guacamolen er frossen og vil alltid være fersk og klar til bruk.

Produktet produseres av Casa California, og passer til tex mex-retter, burgere, salater, topping og dipp.

Powered by Labrador CMS