Vant Fairtrade Challenge med 38.000 kaffekopper

Nordic Choice Hotels vant Fairtrade-konkurranse i Sverige.

Publisert Sist oppdatert

16. oktober deltok Nordic Choice Hotels i Fairtrade Sveriges pauseutfordring, Fairtrade Challenge. Målet var å servere flest mulig mennesker Fairtrade-merkede produkter for å skape oppmerksomhet rundt rettferdig handel. Resultatet viser at Nordic Choice Hotels slo blant andre Scandic og Burger King ved å servere 38.000 kopper økologisk Fairtrade-kaffe.

– Vi er veldig stolte av denne seieren. For oss er fair trade en måte å sikre en leverandørkjede på. Samtidig er det en enkel måte å kommunisere viktigheten av samfunnsansvar overfor forbrukerne. At Nordic Choice Hotels vinner denne konkurransen, viser også at dette er noe våre medarbeidere på hotell bryr seg om, sier Corporate Responsibility-manager Cathrine Dehli i Nordic Choice Hotels i en pressemelding.

Nordic Choice Hotels deltok i pauseutfordringen for første gang, og hotellkjedene i både Sverige og i Norge var med. Hotellgjester og forbipasserende ble invitert på gratis kaffe for å feire verdens Fairtrade-dag 16. oktober. I Sverige serverte Nordic Choice Hotels til sammen 37.818 pausedeltakere. Foreløpig finnes det ingen tilsvarende konkurranse i Norge, men over 40.000 pausedeltakere fikk servert kaffe også der.

Toppliste Fairtrade Challenge Out of Home

Nordic Choice Hotels: 37.818 pausedeltakere
Scandic: 34.472 pausedeltakere
Burger King: 20.000 pausedeltakere
Compass Group: 18.197 pausedeltakere
Barista Fair Trade Coffee: 17.004 pausedeltakere

Fairtrade er verdens største og mest kjente merkeordning for rettferdig handel. Fairtrade-standardene sikrer bedre arbeidsforhold og handelsbetingelser for bønder og arbeidere i utviklingsland. Fairtrade-merking av produkter er et pålitelig verktøy for importører og forbrukere som ønsker å bidra til mer rettferdig handel og utvikling i fattige land.

 

 

 

 

Powered by Labrador CMS