FORNØYD SJEF: Park Inn Trysil Mountain Resort og Radisson Blu Resort Trysil ligger godt foran fjoråret. Daglig leder Pontus Åkesson tror på en god vintersesong.
FORNØYD SJEF: Park Inn Trysil Mountain Resort og Radisson Blu Resort Trysil ligger godt foran fjoråret. Daglig leder Pontus Åkesson tror på en god vintersesong.

Rekordøkning i Trysil

Vintersesongen har aldri sett bedre ut for Trysils to store resorthotell. Park Inn ligger hele 42 prosent foran fjoråret.  

Det opplyser Pontus Åkesson, daglig leder for Radisson Blu Resort Trysil og Park Inn Trysil Mountain Resort. Park Inn ligger som nevnt 42 prosent foran, for Radisson Blu er økningen 38 prosent. Tallene gjelder antall overnattinger i hotellrom og leiligheter i vintersesongen, sammenliknet med samme periode i fjor.

Trysil har et fantastisk fjell og er Norges største skisted. Ski er den viktigste reiseanledningen, og begge våre hotell ligger rett ved bakken. Planlagt sesongåpning i alpinanlegget er 31. oktober, nå gleder vi oss til vinteren, sier Åkesson.

Så langt er det nyttår, begynnelsen av januar og vinterferien som booker best. Vi skriver snart midten av september, det er tidlig og ingen perioder er, ifølge Åkesson, fullbooket. – Uansett er dette tall vi er fornøyd med.  Tall som viser en hyggelig trend og at stadig flere oppdager hvor flotte hotell vi har i Trysil.

Største økningen kommer fra ferie- og fritidsmarkedet. Aktive familier som vil bo godt, rett ved bakken og ha enkel tilgang til hotellenes restaurant- og aktivitetstilbud. Men også kurs- og konferansemarkedet er i positiv utvikling, ifølge Åkesson.

– Vi har lagt bak oss en god sommer, er inne i en bra høstperiode,  og har hyggelige tall for vintersesongen. Kurs- og konferansemarkedet er viktig for oss og vi ligger godt foran fjoråret. Trenden blant ferie- og fritidsgjester er kortere, men hyppigere opphold. Mange av våre gjester kommer tilbake flere ganger i løpet av skisesongen, sier Åkesson.

Radisson Blu Resort Trysil går inn i sin sjette vintersesong. Park Inn Trysil Mountain Resort tar fatt på sin fjerde. Å bygge opp to store resorthotell tar tid. I det norske markedet er hotellene godt kjent, nå begynner det også å løsne i det svenske og danske.

– Skandinavia er selvfølgelig vårt viktigste marked, men vi jobber også mot andre deler av Europa og ligger an til en pen økning - ikke minst i det engelske. Vi lever av fornøyde gjester og tilbakemeldingene er gode. Å ha et bra og motivert personale, som hele tiden forsøker å yte det lille ekstra, er en suksessfaktor, sier Åkesson.

Radisson Blu Resort Trysil vant i august «Norges beste resorthotell» under World Travel Awards. I fjor gikk hotellet til topps da World Ski Awards kåret «Norges beste skihotell»

 

– Prisene viser at vi gjør mye riktig og at hotellene legges merke til også ute i Europa, sier Åkesson.

Til toppen