Fra venstre: Tor Arne Mellbye, Morten Halvorsen, Geir Kristiansen, Ester Flate, Sverre Jacobsen og konferansier Nils-Ingar Aadne.
Fra venstre: Tor Arne Mellbye, Morten Halvorsen, Geir Kristiansen, Ester Flate, Sverre Jacobsen og konferansier Nils-Ingar Aadne.

Pulled pork er årets produkt

På det årlige kunde- og leverandørtreffet for storhusholdning og servicehandel i regi av ASKO og NorgesGruppen, ble produktet «Pulled pork» fra Grilstad kåret til «Årets produkt».

De nominerte produktene i denne kategorien må være lansert etter 1. mai 2013 og ha en vekst i minimum 50 % av månedene de har vært for salg. Videre skal vinnerproduktet ha tatt andeler innenfor sin kategori, og produktet må også være kjøpt av flere store og små kjedekunder.

Mer Nortura-jubel

Også denne gang ble det heder og ære til Nortura Proff. De ble i år, som i fjor, kåret til «Årets leverandør på storhusholdning, mens Hennig Olsen ble rangert som beste leverandør innenfor servicehandel.

Kåringen gjennomføres etter en omfattende spørreundersøkelse i regi av MMI som har intervjuet 1200 kunder i forbindelse med kåringen. Sentrale kriterier for å bli Årets leverandør er bl.a. evnen til å skape vekst for eksisterende produkter, og evnen til å gjennomføre aktiviteter som skaper mersalg. Videre legges det stor vekt på leverandørens informasjon til markedet og den oppfølging og opplæring som tilbys. I tillegg vektlegges det at man kommer med nye produkter som bidrar til vekst og lønnsomhet.

Glede på Sørlandet

Årets kunde er ifølge ASKO, Dyreparken i Kristiansand. ASKO har rundt 15 000 kunder innenfor storhusholdning og servicehandel, og alle lokale ASKO-selskaper er involvert i nominasjonsprosessen. Kriterier for tildelingen av denne prisen, er blant annet at man har god utvikling og vekst, at man er nyskapende og at man er et samlingspunkt i nærmiljøet. Videre vektlegges også evnen til god drift og til oppfølging av innkjøpsavtaler.

Til toppen