Prestisjepris til Thon i Lofoten

Prestisjepris til Thon i Lofoten

  Thon Hotell Lofoten er kåret til beste event-arena i Norge.

Det er bransjeorganisasjonen HSMAI Norge (Hospitality Sales and Marketing Association International) som har arrangert kåringen og i forrige uke fikk Lofotenhotellet historiens første pris som "Beste event-arena" i Norge. Juryen uttaler at den er "imponert over aktørens evne til å skape strategiske allianser, utnytte ressurser i lokalmiljøet og drive markedsutvikling ved hjelp av eventer". Juryen mener måten Thon Hotell Lofoten driver på, gjør hotellet til en boltreplass for underleverandører, noe som i sin tur gir gode totalopplevelser for kunden.

Endelig uttelling

Hotelldirektør Erik Taraldsen er overrasket og svært glad over prisen, spesielt fordi den viser at det er mulig for et hotell i distriktet å markere seg sterkt i et marked der svært mye dreier seg om aktører i Oslo-området.
– Dette bekrefter at lille Svolvær kan huse eventer og konferanser på lik linje med de største stedene i Norge. Samarbeidet med Lofoten kulturhus, Svolvær byteater og andre lokale aktører gjør at vi kan levere full pakke. Vi har tenkt langsiktig, vi har brukt lokal kunnskap og brukt det Lofoten er tuftet på. Det får vi uttelling for nå, sier Taraldsen.

Sterk julebordsatsning

Det er spesielt julebordsatsningen til Thon-hotellet som er blitt lagt merke til. I 2013 var 3.500 gjester med på julebord og show i Svolvær i november og desember.
– Det er et vanskelig marked, men vi har stor etterspørsel, og det betyr at vi har gjort noe rett. Våre medarbeidere jobber målrettet hver dag for å gi gjestene våre gode opplevelser. Da er det godt å bli lagt merke til slik som nå, konstaterer hotellsjefen.

Geir Solheim i NHO Reiseliv gir honnør til Erik Taraldsen, Kristian Getz og den øvrige staben for arbeidet som har ført fram til den posisjonen hotellet har i dag.
– Det de har vært gode på er å bygge aktivitet i hotellet og samtidig kjøpe tjenester av lokale aktører. På den måten har de klart å bygge hotellet til å bli et event-knutepunkt. Mange hoteller prøver å bli gode "på alt", mens dette hotellet har hatt som strategi å bli veldig gode i eget hus, samtidig som de har vært med på å bygge opp leverandørene rundt hotellet. På denne måten kan hotellet tilby alle typer opplevelser til sine gjester og de har blitt best i sin klasse i Norge, utdyper Solheim.

 

 

 

 

 

Til toppen