Oslo-hotell får internasjonal oppmerksomhet

ps:hotell er ikke helt som alle andre hoteller.

Publisert Sist oppdatert

I løpet av en måned har to store internasjonale reise- og trendmagasiner trukket fram ps:hotell i reportasjer om Oslo.

Hotellet i Maridalsveien drives av ansatte som er på attføring, og hotellsjef Randi Kvissel Haugen jubler for oppmerksomheten i magasinene Monocle og Scanorama.

- Ikke verst for et kult lite hotell, som driver opplæring og utvikling av mennesker som skal tilbake i arbeidslivet, å havne i dette selskapet, sier Haugen til attføringsbedriftene.no.

Magasinet Monocle regnes som et viktig internasjonalt trendmagasin. I siste nummer presenteres Oslo i en omfattende reportasje, og på listen over anbefalte overnattingssteder står ps:hotel foran sine mer kjente «kolleger» Continental, Grand Hotell og Bristol Hotell.

I tillegg har SAS-magasinet Scanorama plukket ut ps:hotell som en av tolv «hotspots» på selskapets destinasjoner verden over. Under tittelen «hotellet med hjerte» er hotellet det eneste i Oslo på listen.

Hotellet drives av attføringsbedriften Itas AS. som en opplæringsarena for personer med blant annet psykiske lidelser og som er på attføringstiltak fra Nav. Deltakere får opplæring som gjør at de blir attraktiv arbeidskraft for hotell og servicebransjen i Oslo, og hotellet samarbeider tett med Scandic og andre hotellkjeder.

Powered by Labrador CMS