Nordic Coffee & Tea Company går SOLO

Nordic Coffee & Tea Company går SOLO

Nordic Coffee & Tea Company AS er ny, offisiell distributør for SOLO Cup mot Horeca- og bedrisftsmarkedet i Norge på pappkrus og PET.

Dette ble bestemt på et møte med representanter fra Solo Cup Europe i forrige uke. Det betyr at NCTC får ansvaret for standardkrus og spesialtrykk rettet mot Horeca- og bedriftsmarkedet, mens eksisterende distributør fortsetter som før mot blant annet dagligvare.

– Vi ble kontaktet av Solo Cup for en tid tilbake fordi de hadde hørt rundt i markedet at Nordic Coffee var riktig selskap å satse på i dette segmentet. Solo Cup Europe og Nordic Coffee vil sammen tilby et bredt utvalg av Solo’s velkjente standardkrus i tillegg til Solo’s Brandbuilder konsept, hvor egendesignede pappkrus produseres og leveres i løpet av seks-sju uker. Vi mener at våre produkter passer meget godt inn i - og utfyller - Nordic Coffee sine eksisterende leveringsmåter for pappkrus, og gleder oss til å se hva vi kan få til sammen i fremtiden» sier Richard Crisp, Northern Europe Sales Manager i Solo Cup Europe.

Ifølge egen pressemelding betyr samarbeidet med Solo Cup at NCTC nå tilbyr markedets bredeste og mest komplette spekter av pappkrus og leveringsmåter – helt avhengig av kundens ønsker og hastverk. De har som mål å levere i overkant av 6 millioner krus i 2015.

 

 

Scandic med Funkis-takeover

I forbindelse med FNs internasjonale dag for funksjonshemmede, gjentok Scandic Hotels fjorårets suksess med «Funkis takeover». Fem mennesker med nedsatt funksjonsevne overtok stillinger på Scandic Ørnen og Scandic Flesland Airport for én dag. Målet er å sette søkelys på mangfold og bidra til et mer inkluderende arbeidsliv. Les hele saken

Til toppen