FIKK DIPLOM: Hotelldirektør Olav Brommeland og HR-manager An Nguyen ble nylig hedret med Ringer i Vannet-diplom.
FIKK DIPLOM: Hotelldirektør Olav Brommeland og HR-manager An Nguyen ble nylig hedret med Ringer i Vannet-diplom.

Hedret for inkludering

Radisson-hotell fikk Ringer i vannet-diplom.

Direktør Olav Brommeland og staben omtales som både «fargeblinde» og «grenseløse». Nå har hotellet fått pris for inkludering.

Nylig ble Radisson Blu/Park inn på Alna hedret med Ringer i Vannet-diplom.

På det nye hotellet har flere med hull i CV-en fått sjansen til å prøve seg i jobb, og noen har blitt fast ansatt. I tett samarbeid med en av NHOs attføringsbedrifter, Karea, har de funnet fram til ansatte som passer inn akkurat hos Radisson.

For dette ble direktør Olav Brommeland og hans HR-manager, An Nguyen, nylig hedret med diplom og blomst.

Utmerket samarbeid

– Vi er strålende fornøyd med de ansatte vi har fått, med det utmerkede samarbeidet med Karea og med Ringer i Vannet-prosjektet, sier Olav Brommeland. 

Ringer i Vannet-prosjektet handler om inkluderingsvillige arbeidsgivere som trenger arbeidskraft.

­– De hjelper folk til å finne sin kompetanse, og det er trygg måte å ansette folk på. Ved annen rekruttering får man ikke samme mulighet, sier Brommeland og opplyser at samarbeidet med Karea har gitt sju personer muligheten ved hotellene på Alna i år.

– Alle fungerer tilfredsstillende, så dette er en suksess.

Fargeblind stab

Brommeland og hans stab jobber etter slagordet «Adding color to Alna». De blir omtalt som både fargeblinde og grenseløse.

– De ser folks sterke sider og utviklingsmuligheter uavhengig av etnisitet, religion, kjønn, alder, klesdrakt, livssyn, handicap eller hull i CV-en, sier prosjektleder Ingunn Blauenfeldt Christiansen i Ringer i Vannet i NHO Oslo/Akershus.    

Til toppen