Erling Sæther presiserer
Næringspolitisk direktør Erling Sæther i NHO Logistikk og Transport har noen presiseringer rundt kabotasjeproblematikken.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Han understreker at kabotasje-oppslaget i AT.no og MTlogistikk.no 10. mai fikk en feil vinkling.
- Vårt korrekte syn er at vi prioriterer å beholde de syv dagene med ubegrenset antall turer. Hvis det skulle bli tillatt 50 dagers kabotasje, forutsetter vi at utestasjoneringsdirektivet, dvs. en form for minstelønn, alternativt allmenngjøring må gjelde for å unngå uheldige utslag av for lav lønn. Vi ser praktiske problemer med hvordan en gjennom lov kan gjøre oppdragsgiver strafferettslig ansvarlig. Vi lager regler for CSR (Corporate Social Responsibility) for hvordan bedriftene bør opptre.
NHO Logistikk og Transports innspill til norsk posisjon overfor EU vedrørende kabotasje i veitransportfinner du her:
STILLING LEDIG:
-
Fagskolen Innlandet søker lærer anleggsfag inntil 100%
Er du vår nye kollega?
-
NORDIC CRANE AS søker driftsleder
Driftsleder ønskes i Haugesund!
-
Franzefoss Pukk AS (FPU) søker anleggssjef
Vil du lede vårt største pukkverk?
-
Feiring søker anleggsmaskinmekanikere og industrimekanikere
Har du det som trengs?
-
Vi søker mekanikere til vårt verksted på Mastemyr
Har DU lyst til å bli en del av landets største serviceorganisasjon innenfor anleggsmaskiner?
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!