ENDRING: Den gamle logoen til venstre og den nye til venstre.
ENDRING: Den gamle logoen til venstre og den nye til venstre.

Fursetgruppen med ny profil

Restaurantselskapet Fursetgruppen fortsetter veksten, og har lansert nye forretningsområder i 2018. Nå markeres nysatsingene med ny logo og visuell profil.

Fursetgruppen har vokst jevnt de siste årene. 21 år etter oppstarten på Lofoten Fiskerestaurant i 1997, driver selskapet nå totalt mer enn 20 ulike restaurant- og selskapskonsepter i Oslo.

Tidligere i høst lanserte Fursetgruppen kantinedrift, samt at gruppen nå øker satsningen på catering og selskapslokaler.

Matcher ambisjonene

Gjøran Sæther og Naja Boone er strålende fornøyd med den nye profilen.

Med etableringen av nye forretningsområder, lanserer selskapet ny visuell identitet og logo.

– Fursetgruppen er ikke lenger kun en restaurantgruppe, vi er blitt mye mer enn det. Med etableringen av Furset Kantine, Furset Catering og Furset Arrangement så vi behovet for å få en samlende profil for å skape klarhet og synergi mellom forretningsområdene, gruppen og våre unike merkevarer. Den nye visuelle identiteten matcher våre ambisjoner fremover, sier Gjøran Sæther, administrerende direktør i Fursetgruppen.

NB: Saken fortsetter under bildet.

 

Ny merkevareplattform

Seniorkonsulent Kjersti Svang Olsen i Design Container var sentral i arbeidet med å sette ny merkevareplattform og merkevarearkitektur.

– En tydelig merkevarestrategi er helt avgjørende når vi nå bredder ut virksomheten. Strategiprosessen har tydeliggjort vår posisjonering og vil på sikt bidra til å styrke gjestenes forståelse for våre ulike konsepter og tilbud, sier Naja Boone, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Fursetgruppen.

Det er designbyrået WE OSLO som er teamet bak logoen. Oppgaven til designteamet i WE OSLO var å lage en revidert profil som kunne samle alt Fursetgruppen gjør under én enkel og gjenkjennelig merkevare, og skape en solid plattform for videre vekst.

Til toppen