POSTKORTMOTIV: Hotell Ullensvang går nye veier for å trekke gjester i vintersesongen.
POSTKORTMOTIV: Hotell Ullensvang går nye veier for å trekke gjester i vintersesongen.

Får ris og ros etter postkortstunt

Hotell Ullensvang sendte ut flere tusen postkort fra «Hans og Ellen».  

«Etter nydelige dager på Hotel Ullensvang i sommer, måtte vi bare innom denne helgen for å nyte disse spektalulære omgivelsene nok en gang.» Slik innledes postkortet som havnet i postkasser i Hordaland og Rogaland rundt månedsskiftet.

Tilsynelatende er avsenderne paret Hans og Ellen, men postkortet er egentlig et reklamestunt fra Hotel Ullensvang.

Gimmicken har ført til mye oppmerksomhet, blant annet i sosiale medier. Vi har fått ros, men også den del ris, forteller hotelldirektør Hans Edmund Harris Utne til Vest24.no.

– Vi burde kanskje føyet til på slutten at dette var reklame for Hotell Ullensvang. Men da hadde vi nok ikke fått den samme effekten, sier Harris Utne, og legger til at det er kommet inn flere bestillinger som følge av postkortet

Hotell Ullensvang er i hovedsak et sommersesong-hotell. Nå venter en lang og tung lavsesong.

– Vi sliter fra september til mai. Da driver vi på luft og kjærlighet, og kunne egentlig stengt hotellet, sier Utne. Han vil ikke ut med prisen for reklamekampanjen.

Hotell Ullensvang fikk et overskudd på 1,8 millioner kroner før skatt i 2013, mot et underskudd på 1,4 millioner året før, viser nøkkeltall fra proff.no.

For øvrig er Hans og Ellen navnene på hotelldirektørens besteforeldre, som drev hotellet i mange år fra 1962.

Til toppen