Designpris til Figgjo Oslo

Figgjo er tildelt Red Dot Design Award for sin kaffeserie Figgjo Oslo som er utviklet i samarbeid med den verdenskjente baristaen Tim Wendelboe og designet av Kristin H. Ihlen.

Publisert Sist oppdatert

– Figgjo Oslo og kaffekoppene vi har utviklet vil fullstendig endre kaffeopplevelsen. Ved å lage tre ulike kopper får vi frem og forsterker hver enkelt kaffe og den særegne smaken, sa Wendelboe da Figgjo Oslo ble lansert høsten 2015. Han ønsker å få frem unike smaksopplevelser når folk drikker kaffe.

Vininspirert

– Målet med Figgjo Oslo var å fange opp kaffetrender og å tilfredsstille smakskravene til kresne baristaer og deres kunder. Vi tenkte at Figgjo Oslo skulle levere for kaffe det et godt glass gjør for vin. Med Figgjo Oslo klarte vi nettopp dette, på en lekker og elegant måte som vi nå blir belønnet for, sier Simmer Vikeså, administrerende direktør i Figgjo.

Han viser til at prisen har stor betydning som bekrefter at Figgjo har kommet et skritt videre som designbedrift. - Utmerkelsen styrker Figgjos posisjon som en ledende trendsetter og vår evne til å bringe nye og utfordrende produkter ut i markedet.

5200 nominerte

Figgjo har flere ganger mottatt Red Dot Design Award, (Figgjo Form og Figgjo Planet) som er blant de mest prestisjetunge internasjonalt og henger høyt. Det er uavhengige og frittstående designere som sitter i juryen, og har denne gangen vurdert 5200 ulike nominerte produkter.

– Vinnerne viser med sine produkter en ekstraordinær designkvalitet, og i tillegg er design en integrert i innovative løsninger, påpeker dr og professor Peter Zec, grunnlegger og president i Red Dot Award.

Powered by Labrador CMS