Wellykket første uke

Norges nye badeattraksjon for voksne åpnet fredag i forrige uke. Allerede få dager etter åpningen er det god trafikk, og nå ser "The Well"-gjengen frem mot 2016.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke småtteri som åpnet i skogen på Sofiemyr forrige uke. "The Well" er en gigant av et anlegg, med over 10.500 kvadratmeter og tre etasjer. Fredag åpnet anlegget, og administrasjonen er så langt godt fornøyd med mottagelsen.

– Tilbakemeldingene så langt har vært fantastisk bra. Det er nok en del som har fått seg en aha-opplevelse når de har kommet hit for å se hva dette anlegget er. Responsen så langt er at dette anlegget er fullt på høyde med, og gjerne over andre tilsvarende anlegg de har prøvd i Europa, sier salgs- og markedssjef Mona Elisabeth Gladhus og daglig leder Mikael Eliassen.

Påkostet

Familien Hagen og selskapet Canica realiserte 4. desember drømmen om å åpne et anlegg uten sidestykke i Nord-Europa. Over 400 millioner kroner er investert.

De to roser eierne for ståltroen på anlegget.

– Vi har mildt sagt engasjerte eiere. Stein Erik Hagen har vært her selv omtrent hver dag siden vi åpnet, og han har vært testperson for saunaer og andre anlegg. Familien har en langsiktig tankegang rundt dette anlegget, og det skinner gjennom at de bryr seg om dette som mer enn en investering, sier de to.

Besøket så langt

Det er flere enn Hagen som skal bade i tiden som kommer. Målet er å nå 100.000 årlige gjester i anlegget. Nå har det vært åpent i bare få dager, og så langt har rundt 500 gjester vært inne i anlegget, og over 2000 gavekort har blitt solgt.

– Vi er fornøyde med pågangen så langt. Ekstra moro er det at det er pågang på dagtid. Bare i går formiddag hadde vi for eksempel 33 gjester her på formiddagen. Det er ikke vanlig i norsk kultur å dra slik på dagspa, og derfor er det spennende å se at mange oppdager dette, sier Eliassen.

Gjestene kommer både fra lokalmiljøet og utenfra. I normal pendleradius, er det potensielt 1,5 millioner kunder som kan bruke anlegget.

En del har i forkant vært skeptiske til (den manglende) bruken av tekstiler. Dette har så langt gått bra.

– Vi merker ofte at skepsis snur til glede etter et besøk. Det har ikke vært mye spørsmål rundt bruken av badetøy, eller reaksjoner på dette. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger på badetøyet også, sier Eliassen.

Langsiktig

Etter den hektiske tiden i åpningen, har man begynt planleggingen for neste år. 2016 skal brukes til å øke kjennskapen til mega-anlegget.

– Det er nok mange som er opptatte av økonomien og besøket i anlegget, siden dette er så stort. Eierne har en langsiktig plan for stedet. Vi er fornøyde med besøket så langt, og har stor tro på at fra januar og februar, vil besøket gå kraftig opp. Da er folk ferdig med julestresset, og får bedre tid til å unne seg opplevelser som dette, avslutter Eliassen.

Stor sak i nr 8

PS: I årets siste utgave av Hotell & restaurantmagasinet, som ble trykket i går, har vi en stor reportasje fra The Well. Der får du bilder og intervjuer fra badeherligheten.

 

 

Powered by Labrador CMS