KJÆRLIGHET: – Jeg har et dypt kjærlighetsforhold til Clarion, men spesielt dette hotellet, sier Rannveig W. Abada.

– Vi er fulle av sjel her!

– Forventningene til oss er gjerne at vi «bare» er et flyplasshotell, men vi har en stor, stor sjel. Det sier Rannveig W. Abada ved Clarion Hotel Bergen Airport.

Publisert Sist oppdatert

Rannveig W. Abada, Inhouse Sales Manager ved Clarion Hotel Bergen Airport, vet bedre enn noen andre hva hun prater om. Hun har nemlig jobbet her siden før hotellet åpnet og føler egentlig at hun har hotellet som mellomnavn av og til.

– Vi har alle bodd på flyplasshotell og hatt våre forventninger til hva det er. Men da vi åpnet her var visjonen vår at dette ikke skulle «bare» være et flyplasshotell. Det skulle ha sjel. Og stamgjestene våre gjennom alle disse ti årene sier det om igjen og om igjen; «dere er ikke bare et flyplasshotell». De føler de får sjelen man ofte bare får oppleve på mindre hoteller.

Dyp kjærlighet

Hun har av alle ting tatt plass i et badekar, sammen med hotellets nye direktør Espen Hammersvik. Ok, så var det ikke helt frivillig og i hvert fall ikke hennes eget forslag, men hva gjør man ikke for «den man elsker».

– Jeg har et dypt kjærlighetsforhold til Clarion, men spesielt dette hotellet, understreker hun.

NB: Saken fortsetter under videoen med Rannveig.

Direktøren gleder seg til å samarbeide med Rannveig.

– Jeg er veldig glad for å være på plass her og ikke minst for å jobbe med Rannveig og de andre fantastiske menneskene her, sier Espen.

«Irriterende opptatt av detaljer»

De to har faktisk jobbet sammen før, og han sparer ikke på konfekten når han blir bedt om å beskrive Rannveig.

– Hun er jo egentlig hotellet. Rannveig har naturlig nok en aura av stabilitet og trygghet rundt seg, og bidrar sterkt til alle avdelinger og folk rundt seg. Ja, hun er en trygg bauta. Samtidig er hun kreativ, innovativ og hun tenker alltid fremover, roser Espen.

Han nevner hverken krevende eller «irriterende opptatt av detaljer», så det passer hun på å legge til selv.

– Jeg har alltid vært opptatt av at ting skal være superbra og jeg legger meg oppi alt det andre ikke rekker eller prioriterer. Jeg vet at jeg er irriterende opptatt av detaljer. Og jeg har «sett» ansatte himle med øynene bak meg, men det å være irriterende opptatt av detaljer er høyst nødvendig. Hotellet er ti år gammelt, men vi har ukentlig gjester som sier at hotellet ser nytt ut. Det er blant annet fordi jeg graver meg inn i alle avdelinger og bryr meg om at det skal være tipp topp hele tiden.

Streng og direkte

– Er du streng?

– Ja, veldig. Både veldig streng og veldig direkte. Men jeg prøver å være streng med et glimt i øyet. Men vi må være strenge, bedyrer hun.

Om ikke målet er perfeksjon, så er det i hvert fall ikke så langt unna.

FØLG MED: Denne saken er en del av Clarion Hotel sin store #WeAreClarion-kampanje. 

– Når jeg kommer inn døren om morgenen, håper jeg på å ikke få noen ubehagelige overraskelser i form av at ting ikke er «dønn på stell.» Personalet skal smile, det skal blinke i levende lys og det skal være «spotless» og levende. Så er det selvsagt lov å ha det gøy, men det skal være bra. Heldigvis er det ikke så ofte jeg trenger å strekke opp folk, smiler hun.

Se mer

Denne saken er én av rundt 70 ansatt-portretter i Clarions nye satsing #WeAreClarion. Se alle ved å søke etter emneknaggen #WeAreClarion på Facebook, Instagram eller YouTube.

Powered by Labrador CMS