Vaskeekte nyhet

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

 

– Dette er en revolusjonerende oppvasknyhet, som våre konkurrenter ville gitt ene armen for, stråler salgsfolkene i Metos.

 

– Vi har historisk sett dessverre ikke vært gode nok, eller vært for beskjedne, når det gjelder å kommunisere vår styrke. Faktum er at Metos besitter de største kapasitetene på teknisk know-how innen oppvask her i landet, og vi har Metos WD oppvaskmaskiner som i oppvaskverdenen representerer det samme som Audi i bilverdenen, nemlig forsprang gjennom teknikk og miljø, sier Metos’ salgslederduo, Edmund Eriksen og Frode Andersen, til Hotellmagasinet.

 

TESTET I TO ÅR

Hva er det så Metos konkret har å by på, som gjør at beskjedenheten er forlagt? Svaret er den nye WD 6 Duplus, som selskapet lanserer i desember.

– Det vanlige forbruket på fire liter vann per kurv er nå plutselig nede i én liter. Systemet har vært testet i to år, og er nå klart for markedet. Og, ja, maskinen rengjør selvsagt like godt som før, forsikrer Edmund Eriksen fornøyd.

Hemmeligheten er gjenbruk av vann, muliggjort gjennom et sinnrikt slangesystem og annen teknikk, som spesielt interesserte vil finne på innsiden. Utenpå er den nye maskinen derimot til forveksling lik dagens modeller, som finnes i utallige restauranter.

 

NY GENERASJON

Besparelsen er enorm, og ikke bare når det gjelder vann. Systemet desimerer også kjemikalie- og strømutgiftene.

La oss si at oppvasken rengjør 150 kurver daglig. Da vil bedriften spare 200.000 liter vann og 8.000 kWt årlig. Betjeningen slipper 55.000 gjentatte, manuelle skylleoperasjoner. I siste instans spares miljøet for 4.100 kilo CO2.

– Vi kan trygt snakke om en ny generasjon hettemaskiner som sparer penger, miljø, tid og ansatte, mener Eriksen.

Dette er viktig, ikke minst med tanke på at oppvasken utgjør mer enn 20 prosent av kjøkkenets utstyrsinvesteringer. Kjøkkenets største miljøbelastning kommer fra oppvask, som også står for brorparten av vann- og energiforbruket. Nå er dette endret.

Teaser:

– Dette er en revolusjonerende oppvasknyhet, som våre konkurrenter ville gitt ene armen for, stråler salgsfolkene i Metos.

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Edmund Eriksen i Metos tror det blir morsomt å selge den nye oppvaskmaskinen.
Powered by Labrador CMS