Utvider samarbeidet

Altia Plc og Distell Group Limited har inngått en avtale om import og distribusjon av Distell International’s Scotch whisky.

Avtalen gjør at Altia eksklusivt vil representere Distell sin internasjonale portefølje i retail og HoReCa i Sverige, Finland, Norge, Danmark, og i Travel Retail fra oktober 2016.

Distell International er en del av Distell Group Limited, Afrikas ledende produsent og markedsfører av brennevin og finere viner. I Norge representeres Distell av Altia med kremlikøren Amarula, og en portefølje av viner. Med den nye avtalen vil Altia Norge i tillegg representere Distell med skotsk Single Malt og Blended Whisky.

Prismagnet

Den prisbelønte Bunnahabhain har vunnet mer enn 90 priser i ulike whiskykonkurranser rundt om i verden siden 2012. Bunnahabhain er basislisteført på Vinmonopolet med whiskyen Toiteach Islay Single Malt, ytterligere varianter er tilgjengelig i bestillingsutvalget. Distell Internationals whiskyportefølje inkluderer i tillegg Single Malt whiskyene Tobermory, Deanston og Ledaig, samt Blended whiskyene Scottish Leader og den Islay-inspirerte Black Bottle, som vurderes lansert på det norske markedet.

– Vi har hatt et meget vellykket samarbeid med Distell på vin og likør med blant annet hvitvinen Zonnebloem Chardonnay og den verdenskjente kremlikøren Amarula, som begge har et årlig volum på rundt 50.000 liter per år på Vinmonopolet. Vi ser nå frem til også å være partnere på brennevin. Ettersom whisky-kategorien generelt og skotsk whisky spesielt vokser i Norge, vil Distell sine anerkjente merkevarer passe godt inn i vår eksisterende portefølje av partnermerker, sier Frode Hellmann, Commercial Director i Altia i Norge.

Ringrev til Miele

Anders Kjekstad er ny norgessjef for Miele fra august 2017. Miele står for tiden øverst på nordmenns ønskeliste, og det selges flere Miele-produkter i Norge enn i nærmest alle andre land. Les hele saken

Til toppen