Slår stadig nye rekorder

Quality Hotel Sarpsborg har hatt en enorm vekst de siste årene. Det får en dobbelsatsning mye av æren for.

Hotellkongen selv, Petter A. Stordalen, har med jevne mellomrom sendt små stikkere til en av sine konkurrenter for deres motorveihotell-preg. Men faktum er at Quality Hotel Sarpsborg, som mer eller mindre ligger på E6 i retning Svinesund, er et av Choice-kjedenes mest innbringende hoteller.

2016 ble nemlig nok et jubelhotell for Østfold-hotellet.

– Vi har passert flere av de sterke konkurrenter i storbyene, forteller administrerende direktør Richard Paulsen.

Flere bein å stå på

Han er som vanlig glødende engasjert når han får sjansen til å snakke hotell.

BADELAND: Full kjør og stormende jubel fra morgen til kveld.
BADELAND: Full kjør og stormende jubel fra morgen til kveld.

– Det å satse på både aktiviteter og kursgjester har gitt et stort løft i et tøft marked. Det betyr at hotellet har flere målgrupper å fylle enn bare én. I ukedagene og utvalgte helger jobber vi tydelig inn mot kursgjester, mens i alle skoleferier og resterende helger er vi barnas hotell. Hotellet er også en storstue for lokalbefolkningen.

Ifølge Paulsen er hotellet helt unikt i norsk sammenheng.

– Det er i dag ingen andre hoteller i Norge som har så mye innendørsaktiviteter som oss. Det gjør at vi skiller oss ut og blir et unikt produkt i markedet, fastslår han og ramser opp høydepark, klatrevegg, fotballbane, minigolf, stort badeland, spa avdeling, treningssenter og mye mer. Vi er rett og slett Norges morsomste hotell, påstår Paulsen.

(Saken fortsetter under bildet.)

AKTIVITET: Hotellet er bygget opp rundt fysisk aktivitet.
AKTIVITET: Hotellet er bygget opp rundt fysisk aktivitet.


Ny rekord

Og tilbudene møtes av en stadig økende etterspørsel. 2016 ble derfor nok et rekordår for hotellet, til tross for det Paulsen beskriver som et meget tøft marked. Han mener suksessen skyldes målrettet arbeid inn mot de ulike målgruppene som skal fylle hotellet.

– Vi har vært meget bevisste på når vi er barnas hotell og ikke, sånn at også våre gjester får en riktig og god opplevelse til riktig tid. 

«Labanisme»

For å beskrive en av sine virkelig nøkkelfaktorer «tjuvlåner» han et søtt slagord:

FERIEHYGGE: I alle ferier omdannes hotellet til barnas hotell med forskjellige tema.
FERIEHYGGE: I alle ferier omdannes hotellet til barnas hotell med forskjellige tema.

– De ansatte her strekker seg litt lenger. I alle skoleferier er det et nytt tema hvor de ansatte får kle seg ut i flotte kostymer. Vi tør å leke og det faller også i god smak hos de ansatte, sier Paulsen.

I vinterferien var det eventyrfigurer som preget hotellet, mens til påske rigges det om til litt skumlere saker. Da er det nemlig sjørøvere og pirater som er tema, hotellet pyntes med passende kulisser og eget aktivitetsprogram.   

– Vi har jobbet knallhardt for å sette hotellet enda mer på kartet. Nå ser vi at arbeidet gir sterke resultater i form av flere gjester. Vi er stolte og håper at stadig flere skal oppdage de unike kvalitetene i hotellet og i destinasjonen. En annen suksessfaktor er å samarbeide godt med reiselivsbedriftene rundt oss. Vi er flinke til å selge inn det som skjer i området i form av aktiviteter og attraksjoner. Det gjør at gjesten får en enda bedre opplevelse og forhåpentligvis ønsker seg tilbake for å oppleve mer, sier Paulsen.

 

Får designe fremtidens møterom

Når Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, får studenter og designinteresserte en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom med konsept, design og navn. Vinneren av «Creative Room Challenge» får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell. Les hele saken

Til toppen