Scandic lanserte ny frokost

I dag inviterte Scandic Hotels til lansering av sin nye og enda bedre frokost. Fokuset ligger på smak, presentasjon og service.

Hotellmagasinet var på plass på Scandic Vulkan i Oslo for å bivåne og smake på Scandics nye frokostsatsning. Hotellkjeden har brukt de siste månedene etter Rica-overtakelsen til å tenke og smake seg frem til en ny frokost-profil, og i dag viste de endelig frem resultatet.

– Det vi ser i dag er det beste fra både Rica og Scandic. Vi har satt sammen en meget kompetent arbeidsgruppe med lang erfaring, for å sikre oss at gjestene velger oss også på grunn av frokost, sa F & B director Morten Malting.

SULTEN PÅ SUKSESS: Scandic-direktør Svein Arild
Steen-Mevold var på plass for å smake på den
nye frokosten.

Testet og justert

I løpet av høsten har Scandic kjørt to prøveprosjekter på henholdsvis Scandic Hell og Scandic Victoria og rett og slett jobbet seg frem til et konsept de er sikre på at favner bred og smaker godt. Under prosessen har de fulgt med på tilbakemeldinger fra gjestene og justert produktet etter hvert.

I praksis betyr det at samtlige Scandic-hoteller nå har en gjenkjennelig basispakke, men at de har frihet til å kunne komplettere med en rekke lokale spesialiteter. På Vulkan var det blant annet hentet inn tre eksterne produkter i form av pølser, lun leverpostei og skinke fra A. Idsøe i Stavanger. På andre hoteller kan det være andre produkter eller andre tilbud.

Nasjonalt frokost-løft

Men Scandic gir seg ikke med å "bare" jekke opp sitt eget frokosttilbud noen ekstra hakk. De har også ambisjoner om å forbedre nordmenns frokostvaner. Derfor var dagens arrangement også en del av konseptet "Den nasjonale frokostdagen". En Norstat-undersøkelse viser blant annet at 5 av 10 nordmenn spiser frokost alene fem ganger i uken.

Får Scandic det som de vil kommer flere og flere til å møtes til frokost i fremtiden. Den sammen undersøkelsen sier nemlig at "78 % tror at frokostmøter med kollegaer og forretningspartnere kan være positivt for relasjonsbygging".

 

Her blir det Quality-hotell

— Bodø is "booming" og vi skal være en del av det, sier eier av Nordic Choice Hotels, Petter Stordalen, som i samarbeid med direktør Morten Chr. Jakhelln og Hundholmen Byutvikling skal bygge hotell i Bodø. Les hele saken

Til toppen