FRISKT: Scandics store frokost-stunt på preikestolen fikk mye oppmerksomhet. Nå kan det også vinne priser.

Scandic kan ta storeslem

Juryen for Sponsor- og Eventprisen 2018 har tatt sine beslutninger.  Scandic Hotels kan bli en av årets store vinnere med hele fire nominasjoner.

Publisert

Sponsor- og Eventprisen, som deles ut i Oslo 31. januar, har ti kategorier: «Årets Sponsorkampanje», «Årets Idrettsponsor», «Årets Kultursponsor», «Årets Samfunnsengasjement», «Årets Sponsorobjekt», «Årets Innovasjon», «Årets Eksterne Event», «Årets Interne Event», «Årets Perle» og «Årets Bransjepris».

Hotellkjeden Scandic Hotels er nominert i hele fire kategorier, mens Nordic Choice Hotels fikk én nominasjon. Det melder Kampanje.com.

– En knallstart på 2018!

Hos Scandic er nyheten om dagens nominasjoner såpass fersk at de hverken har rukket å sprette champagnen eller fråtse i bløtkake, men markeds- og kommunikasjonsdirektør Tine Birkeland Westby sier følgende:

– Dette er en knallstart på 2018! Vi er utrolig stolte og glade over disse nominasjonene som henger svært høyt. Sponsing er et strategisk verktøy for Scandic, og disse nominasjonene viser at vår måte å jobbe med sponsing og event som en naturlig og integrert del av vår markedsmiks, blir lagt merke til.

Under ser du hvilke kategorier både Scandic og Nordic Choice er nominert i:

Luftig arrangement

I den ene av to eventkategorier, «Årets Eksterne Event», er følgende nominert:

- Diplom-IS og We Are Live nominert for «Wanted - Kuppet»

- Norad og Gambit Hill + Knowlton for «Verdens Vakreste Nattevandring»

- Scandic og Geeelmuyden Kiese for «Norges luftigste frokost»

- Volvo, Just Cruzin Production, JCP Ignite og JCPR for «Volvo XC 40»

FORNØYD: Scandics direktør for mat og drikke, Morten Malting (t.v), hotelldirektør på Scandic Stavanger City, Ruth-Hege Holst og kjøkkensjef André Velikovic serverte gjestene i fantastiske kulisser.

- Norges sjømatråd for «Laks er viktig for sykkel-VM 2017».

Fest i Bergen

I kategorien «Årets Sponsorkampanje» er de nominerte:

- Telenor, Norges Fotballforbund og Norges Skiforbund Alpint for «Vinner Norge, vinner du»

- The North Face, Berre og Toppturfestivalen for «Toppturfestivalen Svalbard 2017»

- DNB og Try for «DNB Spare»

- Scandic, MK Norway og Geelmuyden Kiese for «Sykkel VM i Bergen & Pre-launch av Hotel Norge»

- TGI Fridays og We Are Live for «TGI Pridays».

Kan bli årets perle

«Årets Perle» er kategorien som skal favne det litt ekstra spesielle, med snevrere rammer, men like fullt effektive. Her er det fem nominerte:

- Norad og Gambit Hill + Knowlton for «Verdens Vakreste Nattevandring“

- Røde Kors og Microsoft Norge for «#Rccodeathon2017»

- Scandic og Geelmuyden Kiese for «Norges luftigste frokost»

- Right To Play for «202020»

- Holmenkollen Skifestival og JCPR for «Skifest med måte».

Nordic Choice kan også vinne

Den siste kategorien vi finner hotellnavn i er «Årets Bransjepris». Dette omtales som en kategori litt utenom de andre, for her kan ingen kandidater melde seg på. Her er det bransjen selv som foreslår og juryen nominerer så på grunnlag av innspillene.

- I motsetning til de ni andre kategoriene der juryen også kårer vinneren, er det bransjen som skal stemme frem vinneren her. Dette vil bli gjort gjennom en egen avstemning på foreningens nettsider, forteller juryleder Rune Bjerke.

De nominerte i «Årets Bransjepris» er:

- Nordic Choice Hotels for Byens Beste Byrå

- Norges sjømatråd for «Laks er viktig for Norge» og sitt engasjementet rundt norsk sykkelsport».

- Festivalen & strandfesten Palmesus

- Scandic for sin aktivering av sponsoratene

- Norwegian og Unicef - for «Globalt Partnerskap».

Kompetent jury

Juryen til Sponsor- og Eventprisen består av: Rune Bjerke (juryleder), Høyskolen Kristiania, Linda Nordheim,  tidligere McCann, Vegard Arntsen, Sponsor Insight, Ann-Kristin Syversen, Tine, Kirsti Bjerva, Rogaland Teater, Fredrik Kolverud, Fieldwork, Thomas Johansen, Norsk Tipping, Gunn Inger Røkke Ruud, Kirkens Nødhjelp.

Powered by Labrador CMS