Nytt stjerneprodukt fra Braastad

Med nyheten Braastad Three Stars har det tradisjonsrike cognacmerket gjort sin velkjente, høye kvalitet tilgjengelig til en enda mer attraktiv pris.

Braastad Three Stars er en helt ny blend fra det familieeide cognachuset med dype, norske røtter. Hvis noen tror de tar lett på utviklingen av sine blandingsprodukter, så må de tro om igjen:

BRØDRENE: Richard, Antoine og Jan Braastad driver selskapet i dag.
BRØDRENE: Richard, Antoine og Jan Braastad driver selskapet i dag.

– Det er en spesiell begivenhet hver eneste gang jeg blander cognac, sier Master Blender, Richard Braastad. – Noen ganger blander jeg cognac jeg selv destillerte for 25 år siden. Andre ganger er det enda eldre produkter, fra min bestefars tid. Men uansett hvilket cognac-produkt du drikker, så er det minner du drikker, fortsetter han.

Vil at flere skal oppdage cognac

Et av målene med cognac-nyheten er å redusere terskelen mellom brandy og cognac, spesielt ved å tilby god cognac til en rimeligere pris. Håpet er selvsagt å tiltrekke seg flere, og kanskje til og med noen nye, konsumenter.

– Jeg har lenge har hatt et ønske om å lage en cognac som er tilgjengelig for flere. Three Stars vil med sin runde, friske smak og gode kvalitet, gjøre at enda flere oppdager cognac. Aldri har så god cognac vært så attraktivt priset, slår Braastad fast.

Den nye blenden er satt sammen av cognac fra Fins Bois, et område kjent for sine runde og myke cognacer. Three Stars er intet unntak og den kjennetegnes av en rund, fruktig og frisk smak, med hint av både mandel og appelsin.

Fra «busk til butikk»

Richard Braastad er fjerde generasjon Braastad som har ansvaret for familiens vingård og destilleri. Og nettopp den spesielle kombinasjonen, er en viktig detalj som skiller Braastad fra mange andre produsenter. For hos cognachuset Tiffon, som både eier og produserer Braastad, skjer hele produksjonsprosessen fra drue til flasketapping på deres eget anlegg i Cognac.

Det gir Richard en helt spesiell mulighet for å følge sitt eget håndverk fra busk til butikk.

– Vi har vår egen følelse og vår egen smak», avslutter Braastad stolt.

Til toppen