Ny i Sjømatrådet

Gitte Hannemann Mollan er tilsatt som sjømatnæringens nye representant i Tyskland og Polen. Hun tar over for Kristin Pettersen, som snart kan konsentrere seg fullt og helt om jobben som markedsdirektør i Norges sjømatråd.

Mollan har de siste 12 årene arbeidet for Tine.

– Med bakgrunn fra salg, merkevarebygging og krisehåndtering fra flere norske bedrifter, ønsker jeg å videreføre den gode jobben som er gjort for å bygge posisjon, omdømme og vekst for norske sjømatprodukter i det tyske markedet, sier hun.

Drømmejobb

48-åringen har tysk far og har tidligere studert i Tyskland.

– Dette er en drømmejobb for meg. Med tyske familiebånd og studier i Tyskland er det litt som å komme hjem. Jeg gleder meg til å jobbe med en fremtidsrettet næring i et marked med store muligheter. Jeg ønsker å bringe mer norsk sjømat inn i tyske hjem, sier Mollan, som også ser fram til å jobbe i Norges største eksportmarked i 2015, Polen.

– Sjømatrådet er svært fornøyd med å ha fått Gitte med på laget. Hennes lange og brede erfaring fra Tine gjør at hun har meget god forståelse av dynamikken i dagligvarehandelen, hun kan markedsføring av mat gjennom hele verdikjeden og hun har betydelig internasjonal erfaring. Hun kjenner Tyskland godt, både gjennom familiær tilknytning, studier og jobb, sier regiondirektør Christian Bue Nordahl i Norges sjømatråd.

Takker av etter seks år

Kristin Pettersen har de siste seks årene vært fiskeriutsending i Tyskland, men er nå godt i gang med jobben som markedsdirektør i Sjømatrådet. 

– Årene som utsending i Tyskland har vært utfordrende, men givende. Markedet er nå det største konsummarkedet for norsk laks, skreien er blitt en suksess i handelen og fjordørreten er på menyen i de beste restaurantene. At Gitte vil videreføre denne trenden er vi overbevist om. Nå gleder jeg meg å ta fått på utfordringene som venter i Tromsø, sier Kristin Pettersen.

Gitte Mollan tiltrer stillingen som fiskeriutsending 1. august 2016.

Ringrev til Miele

Anders Kjekstad er ny norgessjef for Miele fra august 2017. Miele står for tiden øverst på nordmenns ønskeliste, og det selges flere Miele-produkter i Norge enn i nærmest alle andre land. Les hele saken

Til toppen