Hun blir Rezidors nye PR-sjef

Rezidor Hotel Group annonserer i dag ansettelsen av Alexandra Lilja Lindvik som ny Director PR & Communications Nordic. Lindvik får ansvaret for all kommunikasjon for Rezidors portefølje på mer enn 60 hoteller med 15 000 rom i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. Hun tiltrer stillingen 11. mai 2015. 

Omfattende erfaring

Alexandra Lindvik kommer fra det internasjonale kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller, hvor hun har vært siden 2009. Der har hun blant annet jobbet med strategisk kommunikasjon og PR som rådgiver for flere nordiske hotellkonsern. Lindvik har omfattende erfaring med utvikling og implementering av integrerte informasjons- og holdningskampanjer. Flere av kampanjene Lindvik har vært med å utvikle har vunnet internasjonale priser for dokumentert effekt.

– Vi er glad for å ønske en så erfaren og resultatorientert kommunikatør velkommen til Norden, et av våre viktigste markeder. Rezidor har siden 2006 vært børsnotert på Stockholmbørsen (REZT), og er den største internasjonale hotellkjeden i Norden. Kombinasjonen av vår skandinaviske arv og et sterkt internasjonalt nettverk i over 70 markeder i EMEA gir oss en unik posisjon i Norden. Vi har bragt Lindvik ombord for å fortsette å styrke vår ledende posisjon, få økt merkevarekjennskap og kundelojalitet, sier Tom Flanagan, Area Vice President Nordics i Rezidor Hotel Group.

Gleder seg

Alexandra Lindvik har en mastergrad i sosiologi fra Universitet i Oslo, med fokus på retorikk og medievitenskap, samt en bachelorgrad i medier og kommunikasjon fra Høgskolen i Oslo. Lindvik blir en del av Rezidors nordiske ledergruppe.

– Det blir veldig spennende å jobbe i et av verdens mest etiske hotellselskaper. Jeg gleder meg til å samarbeide med de dyktige hotellsjefene for å vise fram alle de imponerende hotellene og alle de ansatte som, i tråd med Rezidors Yes I Can-filosofi, gir gjestene førsteklasses service, sier Alexandra Lilja Lindvik.

Ringrev til Miele

Anders Kjekstad er ny norgessjef for Miele fra august 2017. Miele står for tiden øverst på nordmenns ønskeliste, og det selges flere Miele-produkter i Norge enn i nærmest alle andre land. Les hele saken

Til toppen