Tungtransporten over Vidda
Hardangervidda er både raskest og billigst, tross dyr Hardangerbru og stigningen i Måbødalen.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
System Transport har undersøkt kjøretid og transportkostnader mellom Bergen og Oslo. Sjåfører har kjørt ulike alternativer og loggført både tids- og pengebruk.
- Det er også i tråd med våre tidligere erfaringer. På riksvei 7 er det bare én stigning, og så er det nedover helt til Oslo. På de andre traséene er det mye mer opp og ned, både nord for Voss på E16 og gjennom Telemark på E134, sier daglig leder Jørund Vevle i System Transport til Bergns tidende.
Han forteller at sjåførene hans kan velge hvilken vei de vil kjøre, men at de fleste velger Hardangervidda hvis den er åpen.
Færre utenlandske
- Det skyldes også at det er færre utenlandske vogntog der, og dermed færre som kan stå fast på snøføre, sier han.
Forskjellen mellom Hardangervidda og Hemsedal var ganske liten, men Vidda tok i snitt et kvarter kortere tid. Både E16 over Filefjell og E134 over Haukeli ble derimot betydelig dyrere, rundt 2000 kroner mer tur/retur. Kjøretiden var også over én time lenger, hver vei.
STILLING LEDIG:
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll
-
Oilquick Norge AS søker mekaniker/reisende mekaniker - Anleggsmaskiner
Er du vår nye servicemekaniker?