Erling Sæther presiserer
Næringspolitisk direktør Erling Sæther i NHO Logistikk og Transport har noen presiseringer rundt kabotasjeproblematikken.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Han understreker at kabotasje-oppslaget i AT.no og MTlogistikk.no 10. mai fikk en feil vinkling.
- Vårt korrekte syn er at vi prioriterer å beholde de syv dagene med ubegrenset antall turer. Hvis det skulle bli tillatt 50 dagers kabotasje, forutsetter vi at utestasjoneringsdirektivet, dvs. en form for minstelønn, alternativt allmenngjøring må gjelde for å unngå uheldige utslag av for lav lønn. Vi ser praktiske problemer med hvordan en gjennom lov kan gjøre oppdragsgiver strafferettslig ansvarlig. Vi lager regler for CSR (Corporate Social Responsibility) for hvordan bedriftene bør opptre.
NHO Logistikk og Transports innspill til norsk posisjon overfor EU vedrørende kabotasje i veitransportfinner du her:
STILLING LEDIG:
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll
-
Oilquick Norge AS søker mekaniker/reisende mekaniker - Anleggsmaskiner
Er du vår nye servicemekaniker?