TYPISK STORDALEN: Kunsten i den nyoppussede loungen er typisk Stordalen, mener Sjur Aalvik, hotelldirektør på Quality Hotel Mastemyr.

Ekstrem oppussing

Quality Hotel Mastemyr har slått på stor(dalen)tromma og har lagt 25 millioner kroner på bordet for å shine hotellet. Her er resultatet!

Publisert

Quality Hotel Mastemyr har pusset opp for 25 millioner kroner. Hotelldirektør Sjur Aalvik er strålende fornøyd med resultatet.

Siden august har det gamle blitt byttet ut med nytt i store deler av hotelletet på Mastemyr. Mange av rommene er totalrenovert, loungen er pusset opp og alle baderom er helt nye.

Les også: Yalla yalla, meze för alla!

– I løpet av denne perioden har vi pusset opp samtlige 155 baderom, fra varmekabler og sluk til tak. Vi har tatt omtrent 65 av gjestrommene, og har i tillegg tatt en liten «brush-up» på de resterende 95 rommene.Vi har gjort de litt mer tidsriktige, sier Aalvik.

Saken fortsetter under bildet! Se også bildekarusell nederst i saken med flere bilder fra oppussingen!

 

 

FORNØYD: Sjur Aalvik, direktør på Quality Hotel Mastemyr er fornøyd med oppussingen.

Bedre enn fryktet

Til tross for at en tredejedel av rommene har vært ute av drift i et halvt år, er Aalvik godt fornøyd med året som har gått.

– Vi har jo merket det litt omsetningsmessig, men samtidig har vi hatt en kjempehøst. det har vært en nedgang, men ikke på langt nær det som oppussingen av rommene skulle tilsi, sier Aalvik.

Les også: Alle gode ting er tre

Totalt sett gikk omsetningen ned med omtrent to millioner kroner i 2016, i forhold til året før.

FORNØYD: Sjur Aalvik, direktør på Quality Hotel Mastemyr er fornøyd med oppussingen.

– Vi hadde regnet med at det skulle gå mer ned så det er ikke noe krise i det i det hele tatt. Vi hadde en veldig god start i første halvår i fjor og høsten ble bedre enn fryktet, forteller en fornøyd Aalvik.

Ambisiøse mål

Hotelldirektøren er spent på året som kommer med nye rom og mindre støy.

– Det er klart det er utfordringer med å drifte et hotell samtidig som det er oppussing. Vi har prøvd å styre det sånn at det har vært intensivt de dagene vi har vært stille rolige, og det er klart at det er en forventning om at vi skal opp og øke omsetningen med et hotell som vi har fått nå, sier Aalvik.

Han håper å øke med 15 prosent i året som kommer.

– Det er ambisiøse mål, men innbookingen har aldri vært større enn den er nå. 

HELT NYTT: – Det er kult og viktig for oss å få dette hotellet «up to date», sier direktør Sjur Aalvik. Han er veldig fornøyd med de nye rommene.

Saken fortsetter under bildet!

Lokale gjester

Selv om hovedgruppen av gjester er konferansegjester fra Stor-Oslo området, bruker også nærmiljøet hotellet.

– De bedriftene som er rundt oss bruker oss helt klart en del. På sommeren er vi et Tusenfryd-hotell, og i helgene er vi et idrettshotell, med mange besøkende også fra idrettslagene i Oppegård, avslutter Aalvik.

Powered by Labrador CMS