Digital nykommer i Choice

Nordic Choice Hotels etablerer et eget selskap med fullt fokus på digital distribusjon og teknologisk innovasjon. Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers, blir sjef.

For å sikre konsernets posisjon i en reiselivsbransje som stadig blir mer web- og teknologitung, etablerer Nordic Choice Hotels et eget selskap med fullt fokus på digital distribusjon og teknologisk innovasjon. Til å lede det nye selskapet har Nordic Choice Hotels hentet inn Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers.

– Nordic Choice Hotels skal levere verdens beste gjestereise, og i dag handler dette vel så mye om den den digitale som den fysiske reisen. Derfor etablerer vi et eget selskap som vil ha fullt fokus på utvikling av morgendagens tjenester. Dette vil komme gjestene våre til gode ved at de får en stressfri, sømløs og personlig tilpasset gjestereise med et kraftig styrket servicetilbud, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Smart bruk av gjestedata

Tett samarbeid mellom spesialister og smart bruk av gjestedata er verktøyene som skal benyttes for å øke gjestens tilfredshet med hotellopplevelsen. Til å lede det nye selskapet har Nordic Choice Hotels hentet inn Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers. Farrar satt bak roret da ebookers på et tidlig tidspunkt lanserte sin markedsledende mobilsatsning.

– Jeg gleder meg enormt til å møte alle mine medarbeidere og til å ta fatt på oppgaven med å lede Nordic Choice Hotels sitt nye selskap. Det er friskt at en stor nordisk aktør som i utgangspunktet jobber med fysiske produkter tør å satse skikkelig på teknologi. Dette setter en helt ny standard for hvordan man kan og burde jobbe for å henge med i en ny, digital verden, sier Lisa Farrar, nyansatt leder i Nordic Choice Hotels nye selskap.

Eget serviceselskap

1. januar 2016 opprettes det nye selskapet, og dermed starter et nytt kapittel i Nordic Choice Hotels sin historie. Samtidig vil det opprettes et eget serviceselskap som yter tjenester til hotellene.

– Vi har stor tro på Lisa, som kanskje har Nordens bredeste kompetanse innenfor digital distribusjon. Den nye selskapsstrukturen med egne, adskilte selskaper for drift, delte tjenester og digital utvikling gjør at de som leder og jobber i de ulike selskapene kan ha fullt fokus på det de kan aller best. Med et felles moderselskap, Nordic Choice Hotels, jobber vi alle allikevel mot et felles mål: å skape de beste gjesteopplevelsene, avslutter Wisth.

De nye selskapene vil tjene hotellene i Quality Hotel, Clarion Hotel, Clarion Collection og Comfort Hotel, samt de frittstående hotellene i Nordic Hotels & Resorts. 

Får designe fremtidens møterom

Når Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, får studenter og designinteresserte en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom med konsept, design og navn. Vinneren av «Creative Room Challenge» får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell. Les hele saken

Til toppen