NY GJENG: Fitness Brands omsetter for 135 MSEK, og har 37 ansatte.

Denne gjengen blir en tungvekter

Fitness Brands Nordic blir en av Nordens største leverandører av treningsutstyr når Gymline AS og Motionskompaniet AB slår seg sammen.

De to opprinnelige selskapene står for totalt 68 års samlet erfaring innenfor fitness, trening og helse, men nå flexer de muskler sammen i Fitness Brands musklene, og vil tilby et bredt produktsortiment på det nordiske markedet.

Selskapene som slår seg sammen etablerte seg i bransjen allerede på begynnelsen av 80-tallet og er derfor pionerer som leverandører av treningsutstyr. Sammenslåingen innebærer at to solide og rutinerte selskaper og servicefokuserte selskaper blir enda sterkere. Fitness Brands tilbyr kundene unike konsept og helhetsløsninger, med fokus på verdensledende merkevarer som bringer nytenking og innovasjon til bransjen, skriver de i en pressemelding.

– Vi er veldig fornøyd med å slå oss sammen og forene ressurser og kompetanse. For kundene våre betyr fusjonen at vi blir mer konkurransedyktige, ha raskere responstid og tilby innovative løsninger til våre kunder i et stadig mer krevende og konkurranseutsatt marked, sier eier Trond Karlsen.

Han får støtte av sin svenske kompanjong.

– Fitness Brands skal være den trygge og komplette helhetsleverandøren som skaper nye muligheter for kundene våre, uansett om det gjelder treningsutstyr,, gulv eller interiør. Et flertall spennende merkevarer innenfor ulike segment er på vei inn. Gjennom vår erfaring vet vi at inspirerende og motiverende miljøer kan være avgjørende for å bidra til helse og livskvalitet. Gymline og Motionskompaniet har også tradisjon for å jobbe for høy servicegrad. Gjennom sammenslåingen styrker og bredder vi kompentansen ytterligere. Vårt mål er å bli det ledende selskapet i Norden og har ambisjoner om å fordoble omsetningen på tre år, sier Per Andersson.

Får designe fremtidens møterom

Når Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, får studenter og designinteresserte en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom med konsept, design og navn. Vinneren av «Creative Room Challenge» får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell. Les hele saken

Til toppen